# cosmos-pokec | https://cosmos.network/ https://www.youtube.com/watch?v=PO5OGh0taV8&t
16041 zpráv • strana 41/161
MatMax 04.09.2023 15:31
@Luboš Bajkai s tim pohledem na validatory to ber jen jako muj pohled. Nekdo jiny muze mit jinou zkusenost nebo argumenty.
Veď ok..ja som si plne vedomí že vtom idem na vlastné riziko a výber je len na mne a nechystám sa ztoho nikoho obviňovať ale pohľad človeka čo sa vtom pohybuje a vyzná rád privítam
kingmatesdiaz 04.09.2023 16:15
Neviem či ste si to všmili pri Stakingu u Highstakes, tak pomer IDEX tokenu čo dostávate ako delegator postupne klesá čím ich máte viac, čiže za prvých 100 atomov dostanete 168 IDEX týždenne, za 200 ATOMov 245 IDEX atď. Mám u nich 4 peňaženky a proste sa mi to nezdalo. Rozdiel medzi tým mať 10 peňaženiek po 100 ATOMov vs 1 peňaženka kde máte 1000 ATOMOV je 1680 IDEX Vs 546 IDEX čo je markantné.
Luboš Bajkai 04.09.2023 16:21
@kingmatesdiaz Neviem či ste si to všmili pri Stakingu u Highstakes, tak pomer IDEX tokenu čo dostávate ako delegator postupne klesá čím ich máte viac, čiže za prvých 100 atomov dostanete 168 IDEX týždenne, za 200 ATOMov 245 IDEX atď. Mám u nich 4 peňaženky a proste sa mi to nezdalo. Rozdiel medzi tým mať 10 peňaženiek po 100 ATOMov vs 1 peňaženka kde máte 1000 ATOMOV je 1680 IDEX Vs 546 IDEX čo je markantné.
super postreh, dobry vedet. 👍
Luboš Bajkai 04.09.2023 16:27
@kingmatesdiaz Neviem či ste si to všmili pri Stakingu u Highstakes, tak pomer IDEX tokenu čo dostávate ako delegator postupne klesá čím ich máte viac, čiže za prvých 100 atomov dostanete 168 IDEX týždenne, za 200 ATOMov 245 IDEX atď. Mám u nich 4 peňaženky a proste sa mi to nezdalo. Rozdiel medzi tým mať 10 peňaženiek po 100 ATOMov vs 1 peňaženka kde máte 1000 ATOMOV je 1680 IDEX Vs 546 IDEX čo je markantné.
pokud to tak skutecne je tak by to mohla byt zajimava strategie to rozdelit po 100
kingmatesdiaz 04.09.2023 16:31
čo som pozeral tak potrebuješ 75 ATOMov aby si bol nad limit 500USD ktorý ťa aktivuje na IDEX. Akurát jasne cena kolíše atď, 100 vyzerá byť dosť efektívne a kým cena drží na 5USD nad ATOM, tak to žije. Pri takejto stratégii tam mám dve vysoko neefektívne peňaženky a teraz premýšľam či to meniť. Predsa len človek príde takmer o mesačné odmeny a úplne neviem aká je životaschopnosť IDEXu. Na ich stránke som úplne nenašiel z čoho je to platené a teda udržateľné. V prípade že by všetci užívatelia prešli na model maximálnej efektivity či to zvládnu alebo zmenšia odmeny.
MatMax 04.09.2023 16:39
To redelogovanie je nejak obmedzené na počet? bo som sa rozhodol to redelegovat rovným počtom medzi 4 validatorov z tých 9 ale nechce ma to pustiť viac takže som to dal zatiaľ 2 a niečo 3. a niečo 4. a ďalej mi to nechce povoliť redelegovat
Luboš Bajkai 04.09.2023 16:42
@kingmatesdiaz čo som pozeral tak potrebuješ 75 ATOMov aby si bol nad limit 500USD ktorý ťa aktivuje na IDEX. Akurát jasne cena kolíše atď, 100 vyzerá byť dosť efektívne a kým cena drží na 5USD nad ATOM, tak to žije. Pri takejto stratégii tam mám dve vysoko neefektívne peňaženky a teraz premýšľam či to meniť. Predsa len človek príde takmer o mesačné odmeny a úplne neviem aká je životaschopnosť IDEXu. Na ich stránke som úplne nenašiel z čoho je to platené a teda udržateľné. V prípade že by všetci užívatelia prešli na model maximálnej efektivity či to zvládnu alebo zmenšia odmeny.
za chvilku bude na Atomu LSM 😁 ten problem s presunem na jine penezenky resi bez toho abys musel odstakovat
Luboš Bajkai 04.09.2023 16:44
@MatMax To redelogovanie je nejak obmedzené na počet? bo som sa rozhodol to redelegovat rovným počtom medzi 4 validatorov z tých 9 ale nechce ma to pustiť viac takže som to dal zatiaľ 2 a niečo 3. a niečo 4. a ďalej mi to nechce povoliť redelegovat
mas 100 Atomu u validatora A a redelegujes je na validatora B, muzes to v ramci 21 dni provest max 7x , muzes to provest tedy po castech 6 x 10 Atomu z A do B + 1 x 40 Atomu z A do B.
Co se tyka retezove redelegace tak kdyz udelas uz redelagaci z A do B tak redelegaci z B do C muzes az za 21 dni
(upraveno)
MatMax 04.09.2023 17:22
@Luboš Bajkai mas 100 Atomu u validatora A a redelegujes je na validatora B, muzes to v ramci 21 dni provest max 7x , muzes to provest tedy po castech 6 x 10 Atomu z A do B + 1 x 40 Atomu z A do B.
Co se tyka retezove redelegace tak kdyz udelas uz redelagaci z A do B tak redelegaci z B do C muzes az za 21 dni
Ok tak som to mohol spraviť aj inak ale čo už za 21 dní to doklepnem 🤣
KryptoVláďa 04.09.2023 18:17
koukal jsem na to, pokud bych svuj stake rozdelil na tri adresy, dela mi to mesicne 1,2 Atomu na vic ... kdyz si vezmu, ze bych musel odstakovat a zbavit se tak 30 atomu, tak mi to vlastne nedava smysl
Luboš Bajkai 04.09.2023 18:25
@KryptoVláďa koukal jsem na to, pokud bych svuj stake rozdelil na tri adresy, dela mi to mesicne 1,2 Atomu na vic ... kdyz si vezmu, ze bych musel odstakovat a zbavit se tak 30 atomu, tak mi to vlastne nedava smysl
psal jsem ze jestli uz tak pockat na LSM na Atomu, tam nebudes muset unstakovat
KryptoVláďa 04.09.2023 18:26
@Luboš Bajkai psal jsem ze jestli uz tak pockat na LSM na Atomu, tam nebudes muset unstakovat
jo, presne
ja jenom aby nekdo ted rychle neunstakoval, znas to 😄
Luboš Bajkai 04.09.2023 18:26
@KryptoVláďa ja jenom aby nekdo ted rychle neunstakoval, znas to 😄
jj 🤣
KryptoVláďa 04.09.2023 18:27
protoze jinak by v mym pripade to u nich muselo fungovat 2,5 roku, abych byl na nule 😄
dobre, kdybych to rozdelil po 100 tak to asi bude mensi doba, ale dolik penezenek fakt mit nechci
Luboš Bajkai 04.09.2023 18:32
@KryptoVláďa dobre, kdybych to rozdelil po 100 tak to asi bude mensi doba, ale dolik penezenek fakt mit nechci
za me to je spis super ukazka jak se da trosku tomu snizovani nakupni ceny pomoc. par dnu zpet se tady nekdo ptal jak je to mozne. Ale uvidime jak to bude dlouhodobe fungovat, sam tam nejsem dele nez 5 dni
MatMax 05.09.2023 05:07
@Luboš Bajkai mas 100 Atomu u validatora A a redelegujes je na validatora B, muzes to v ramci 21 dni provest max 7x , muzes to provest tedy po castech 6 x 10 Atomu z A do B + 1 x 40 Atomu z A do B.
Co se tyka retezove redelegace tak kdyz udelas uz redelagaci z A do B tak redelegaci z B do C muzes az za 21 dni
Tak ja som to včera robil cez ledger v mobile a nešlo to už viac redelegovať...dnes som to otvoril že to pozriem a nešlo to tiež viac redelegovat ale potom som to otvoril v keplr v Chrome a tam to šlo takže to už mám ok..a už zbieram aj tie IBEX aspoň myslím mám to tam aktivované 😉
Luboš Bajkai 05.09.2023 05:54
@MatMax Tak ja som to včera robil cez ledger v mobile a nešlo to už viac redelegovať...dnes som to otvoril že to pozriem a nešlo to tiež viac redelegovat ale potom som to otvoril v keplr v Chrome a tam to šlo takže to už mám ok..a už zbieram aj tie IBEX aspoň myslím mám to tam aktivované 😉
na jejich strankach se musis zaregistrovat a na dashboardu videt zelene “active” pak to mas v poradku
MatMax 05.09.2023 05:55
@Luboš Bajkai na jejich strankach se musis zaregistrovat a na dashboardu videt zelene “active” pak to mas v poradku
Jj to mi tam svieti
👍 1
Luboš Bajkai 05.09.2023 19:15
<@585489237865005111> kdyz jsi daval injective na highstake mel jsi problem s linkovanim konta aby bylo aktivni? me to s ledgerem nejde.

Tak jsem to vyresil na discordu HighStake. Je tam Thomas a zareagoval velmi rychle asi do 2 minut a nastavil mi to manualne
Timhle rychlym a prijemnym supportem se mi zacinaji libit
(upraveno)
kingmatesdiaz 05.09.2023 20:01
@Luboš Bajkai <@585489237865005111> kdyz jsi daval injective na highstake mel jsi problem s linkovanim konta aby bylo aktivni? me to s ledgerem nejde.

Tak jsem to vyresil na discordu HighStake. Je tam Thomas a zareagoval velmi rychle asi do 2 minut a nastavil mi to manualne
Timhle rychlym a prijemnym supportem se mi zacinaji libit
Nie, mne to išlo tentoraz úplne hladko, redelegoval som a aktivacia prebehla na prvú. INJ ale nemám na peňaženke s ledgerom takže to môže byť tým, je iba na Kepleri. Super vedieť že majú tak aktívny tím. Ja by som len rád pri nich videl ako im funguje ten finančný model IDEXU. Aby sme si boli istý že to nedopadne nejakým prúserom.
Luboš Bajkai 05.09.2023 20:11
@kingmatesdiaz Nie, mne to išlo tentoraz úplne hladko, redelegoval som a aktivacia prebehla na prvú. INJ ale nemám na peňaženke s ledgerom takže to môže byť tým, je iba na Kepleri. Super vedieť že majú tak aktívny tím. Ja by som len rád pri nich videl ako im funguje ten finančný model IDEXU. Aby sme si boli istý že to nedopadne nejakým prúserom.
Tak co jsem koukal na jejich road mapu tak se chteji dostat do top 10 mezi validatory. Podle informaci na linkedIN maji sice maly team ale hodne zkuseny hlavne ze spravy velkych systemu. To me prave prekvapil ten Thomas ze supportu, psal ze neni sice u pocitace ale ze to zkusi poresit z mobilu 😁 a dal to.
Luboš Bajkai 05.09.2023 20:15
@kingmatesdiaz Nie, mne to išlo tentoraz úplne hladko, redelegoval som a aktivacia prebehla na prvú. INJ ale nemám na peňaženke s ledgerom takže to môže byť tým, je iba na Kepleri. Super vedieť že majú tak aktívny tím. Ja by som len rád pri nich videl ako im funguje ten finančný model IDEXU. Aby sme si boli istý že to nedopadne nejakým prúserom.
Jinak z obchodni model maji popsany v dokumentaci. Oni IBEX davaji u 9 chainu ale jako validatori funguji u 18 chainu. Oni prerozdeluji svoje commisions ze vsech chainu a i odmeny ze svych zastakovanych coinu. vic mas zde https://docs.highstakes.ch/loyalty-program/
(upraveno)
kingmatesdiaz 05.09.2023 20:37
Túto ich stránku mám pobehanú hore dole ale úprimne nikde nevidím nejaký jasný výpočet. To čo si napísal chápem že to platia z toho čo dostanú ako validátori, skôr som chcel vidieť nejaké presné čísla že či to čo dostanú ako validátori stačí na vyplatenie všetkých, v akom pomere, na ako dlho a podobne. Proste nejakú transparentnosť, lebo takto vlastne len dúfame že podmienky 1000 IDEX = 1 ATOM ostanú čo najdlhšie a takisto aj ten pomer získaných IDEX. V prípade že by sme boli všetci max. efektívny a rozdelili celý náš stake na menšie peňaženky, oni by museli vyplatiť ešte viac IDEXU aj keď by ako validátor mali rovnaký stake/zisk a teda zrejme upravovať podmienky aby boli schopný fungovať.
(upraveno)
Luboš Bajkai 06.09.2023 05:50
@kingmatesdiaz Túto ich stránku mám pobehanú hore dole ale úprimne nikde nevidím nejaký jasný výpočet. To čo si napísal chápem že to platia z toho čo dostanú ako validátori, skôr som chcel vidieť nejaké presné čísla že či to čo dostanú ako validátori stačí na vyplatenie všetkých, v akom pomere, na ako dlho a podobne. Proste nejakú transparentnosť, lebo takto vlastne len dúfame že podmienky 1000 IDEX = 1 ATOM ostanú čo najdlhšie a takisto aj ten pomer získaných IDEX. V prípade že by sme boli všetci max. efektívny a rozdelili celý náš stake na menšie peňaženky, oni by museli vyplatiť ešte viac IDEXU aj keď by ako validátor mali rovnaký stake/zisk a teda zrejme upravovať podmienky aby boli schopný fungovať.
psali tam o kvadraticke funkci kvuli velrybam. Cim vic u nich zastakujes tim min IBEX dostanes. Coz asi dava smysl.
Celkem se mi ta jejich filozofie libi, velci o nic neprijdou a je to pro ne jako kazdy jiny validator a pro male konta je to super ze jim pomahaji lepe akumulovat
(upraveno)
KryptoVláďa 06.09.2023 11:54
Ja ale nejsem velryba 😂😂
Včelkamára 06.09.2023 12:07
S pul mega v atomu? Neeee nejsiii
jiricepelka 06.09.2023 12:19
@KryptoVláďa Ja ale nejsem velryba 😂😂
kecáš
JUDr. Inkognito 06.09.2023 16:20
Neutron Airdrop už je celej odemknutej, pokud by to ještě někdo nevěděl... Byl to solidnější airdrop ale neprodávám a uvidíme co z něj bude...
KryptoVláďa 06.09.2023 18:19
Pump pyco 😂😂
KryptoVláďa 06.09.2023 18:19
@JUDr. Inkognito Neutron Airdrop už je celej odemknutej, pokud by to ještě někdo nevěděl... Byl to solidnější airdrop ale neprodávám a uvidíme co z něj bude...
J aprodaval prvni cast a ted strelim asi zbytek
JUDr. Inkognito 06.09.2023 18:50
@KryptoVláďa J aprodaval prvni cast a ted strelim asi zbytek
střelte to všeci já si na dně nakoupím 🙂
JUDr. Inkognito 06.09.2023 18:50
@KryptoVláďa Pump pyco 😂😂
pumpa je pryč... 😄
(upraveno)
jiricepelka 07.09.2023 08:16
Petr Langr 07.09.2023 08:39
@jiricepelka SILK/USDT 👀
https://www.mintscan.io/osmosis/proposals/614
vsichni jdeme do stablu.. 😄
jiricepelka 07.09.2023 08:40
@Petr Langr vsichni jdeme do stablu.. 😄
Já mám pořád SILK jako největší pozici 😄
👌 1
Deleted User 07.09.2023 09:01
Jebe tym poplatkom??
Luboš Bajkai 07.09.2023 09:27
@Deleted User (attachment)
husty 🤣 to je tim ICS jak claimujes i vsechny ty stTokeny. Na cosmos hubu to uz resi, update Gaia v12 ma v sobe i modul feeGrant tak tam diskutuji jestli by to nebylo resenim. Uvidime treba to za par dni nejak vyresi
👍 1
Patrik Prosko 07.09.2023 10:05
@Luboš Bajkai husty 🤣 to je tim ICS jak claimujes i vsechny ty stTokeny. Na cosmos hubu to uz resi, update Gaia v12 ma v sobe i modul feeGrant tak tam diskutuji jestli by to nebylo resenim. Uvidime treba to za par dni nejak vyresi
Nevis Lubosi pls kdy by mel bejt implementovanej ten LSM a kde se to bude dat prevest do stAtomu? Rovnou v Keplr?
Luboš Bajkai 07.09.2023 12:38
tak hlasovani konci zitra tak asi po tom probehne update. Kdy bude mozne vyuzit plne potencial gaia v12 pak spis zavisi na vyvojarich penezenek, pripadne stridu jak rychle to zaintegruji
Luboš Bajkai 07.09.2023 12:45
Na discordu stride psali ze pokud vse bude v pohode tak snad taky v patek 🤷‍♂️ ale od oficialniho teamu jsem to potvrzene nevidel
hamakar 07.09.2023 12:47
<@796869384483897356> Jak často restakeuješ? 1x týdně, 1x měsíčně?
Luboš Bajkai 07.09.2023 12:49
@hamakar <@796869384483897356> Jak často restakeuješ? 1x týdně, 1x měsíčně?
ja Atom nerestakuji, ale odprodavam do jinych coinu ( INJ , Stride ). Cca 2x tydne
hamakar 07.09.2023 12:51
@Luboš Bajkai ja Atom nerestakuji, ale odprodavam do jinych coinu ( INJ , Stride ). Cca 2x tydne
Jasně, myšleno, jak často claimuješ 👍
Luboš Bajkai 07.09.2023 12:54
@hamakar Jasně, myšleno, jak často claimuješ 👍
2 x za tyden. Pripadne ve chvili kdy se cena cilovych coinu vyznamne propadne
Luboš Bajkai 07.09.2023 17:38
Informal system hostil na twitter space hodne zajimavou diskuzi ohledne LSM a padlo tam dost zakulisnich informaci ohledne novych navrhu tokeniky a dalsich zmen co budou rezonovat na cosmoVerse 🤫

PS: vazne stoji zato si to poslechnout, at vite jestli mate byt na atom bullish nebo ne 🤪 ( to dulezite je tak od 20 minuty az do konce )

https://twitter.com/i/spaces/1dRJZMarBRmGB
(upraveno)
Luboš Bajkai 07.09.2023 17:40
@Patrik Prosko Nevis Lubosi pls kdy by mel bejt implementovanej ten LSM a kde se to bude dat prevest do stAtomu? Rovnou v Keplr?
tak uz vim informace ze stride teamu. Melo by to byt v provozu 13.9 nekdy kolem poledne.
Luboš Bajkai 07.09.2023 18:05
@Luboš Bajkai Informal system hostil na twitter space hodne zajimavou diskuzi ohledne LSM a padlo tam dost zakulisnich informaci ohledne novych navrhu tokeniky a dalsich zmen co budou rezonovat na cosmoVerse 🤫

PS: vazne stoji zato si to poslechnout, at vite jestli mate byt na atom bullish nebo ne 🤪 ( to dulezite je tak od 20 minuty az do konce )

https://twitter.com/i/spaces/1dRJZMarBRmGB
V prvni casti vysvetlovali rizika LSD a co je LSM.
LSM z pohledu LSD prinasi 3 zakladni veci.
1) ochranu koncenzusu s hornim limitem 25% v liquid stakingu ( nebezpecne je 33% )
2) moznost bez unboundingu smenit na liquidni token ( stAtom, pAtom atd )
3) moznost uvaleni dane ( taxes ) na liquid staking a na “nelegalni/nezadouci/nechteni” CEX liquid staking. ( narazka na to co udelala binance na zacatku u etherea - BETH )

Dal rozebirali riziko teoretickeho hacku “leverage long” mezi atom a stAtom kdyby mel napriklad stride zastakovano vyznamne mnozstvi sverenych atomy u validatora A a nejaky zly zamestnanec co pracuje u validatora A by shortoval stAtom oproti Atomu a pak schvalne vytrhl servery ze zastrcky nebo zpusobil umyslne hard slashing a tim zpusobil depeg mezi Atom a stAtom.
👍 10
Luboš Bajkai 07.09.2023 18:15
@Luboš Bajkai Informal system hostil na twitter space hodne zajimavou diskuzi ohledne LSM a padlo tam dost zakulisnich informaci ohledne novych navrhu tokeniky a dalsich zmen co budou rezonovat na cosmoVerse 🤫

PS: vazne stoji zato si to poslechnout, at vite jestli mate byt na atom bullish nebo ne 🤪 ( to dulezite je tak od 20 minuty az do konce )

https://twitter.com/i/spaces/1dRJZMarBRmGB
Z hlediska tokeniky tam nepadlo nic ohledne inflace ale co byl hodne zajimavy navrh, zdanit liquid staking pokud by prekrocil urcita procenta. mluvili o dynamickem koeficientu. Pokud by v LSD bylo treba 25% tak nic a pak by se dan zvysovala treba az na 10-15%. Ta dan by mohla plnit komunitni kasu, nebo mluvili i to tom ze by se ty tokeny palili.
vseobecne mluvili dost pozitivne s tim ze jen na atomu LSM/LSD muzou odemknout az 500 milionu $ kapitalu.
Prvni nastrel ohledne tokeniky a dani by mohli byt k diskuzi na foru cca za tyden. Cely proces bude diskutovan na cosmoVerse a ocekava se ze pak se bude v 10-12 proposalech hlasovat o dilcich bodech. Ocekavaji ze schvaleni bude trvat nekolik mesicu
👍 8
Luboš Bajkai 07.09.2023 18:43
@Luboš Bajkai Informal system hostil na twitter space hodne zajimavou diskuzi ohledne LSM a padlo tam dost zakulisnich informaci ohledne novych navrhu tokeniky a dalsich zmen co budou rezonovat na cosmoVerse 🤫

PS: vazne stoji zato si to poslechnout, at vite jestli mate byt na atom bullish nebo ne 🤪 ( to dulezite je tak od 20 minuty az do konce )

https://twitter.com/i/spaces/1dRJZMarBRmGB
Z ceho jsem mel fakt dobry pocit tak o proti lonske myslence ohledne Atom 2.0 tokeniky ktera byla v podstate sproste plneni pokladny na ukor stakeru. Ze se minimalne diskuze linula ohledne toho ze jadrem koncensu jsou nelikvidni stakeri a ze dane do pokladny by meli platit hlavne ti co na tom videlavaji treba v defi pomoci LSD nebo pomoci fees.
👍 9
Luboš Bajkai 07.09.2023 18:57
@Luboš Bajkai Informal system hostil na twitter space hodne zajimavou diskuzi ohledne LSM a padlo tam dost zakulisnich informaci ohledne novych navrhu tokeniky a dalsich zmen co budou rezonovat na cosmoVerse 🤫

PS: vazne stoji zato si to poslechnout, at vite jestli mate byt na atom bullish nebo ne 🤪 ( to dulezite je tak od 20 minuty az do konce )

https://twitter.com/i/spaces/1dRJZMarBRmGB
Asi jsem mel zminit ze ta komunitni dan by mela byt uvalitelna skrz proposal a vztazitelna jen na konkretni adresu validatora kdy by se mu zdanili rewardy.
Vysvetlovali to na prikladu kdyby se Coinbase rozhodla vydat svuj vlastni LSD Atomu treba na siti Base kryty zastakovanymi Atomy u jejich validatora v Cosmos siti. Tim by obchazeli LSM limit 25%, pak by bylo mozne uvalit extra dan na jejich validatora klidne ve vyssi 100% vsech rewardu aby komunita byla schopna zvratit tohle jednani ktere by obchazelo pravidla site. Nasledek takove dane by znamenal ze nikdo kdo by u nich stakoval by nedostal ani 1 Atom jako rewards
👌 1 👍 13
Gali 07.09.2023 20:39
Diky Ľuboš <@796869384483897356> za info a za zhrnutie . A celkovo za tvoj zápal a info o cosmose 🙂
👍 2
Luboš Bajkai 08.09.2023 06:41
@Gali Diky Ľuboš <@796869384483897356> za info a za zhrnutie . A celkovo za tvoj zápal a info o cosmose 🙂
to nedelam jen ja, v nasem cosmos koutku mame hodne zapalenych lidi 😁 je uzasny ze hodne lidi aktivne funguje i na jinych discordech a delaji dobre jmeno nasi komunite.
<@944575284374548530> promin ze te prasknu ale udelalo mi to vcera fakt radost 💪
PremoP 08.09.2023 07:54
chlapi když chci poslat na levandu BTC tak koupim na OSMOSIS WBTC, jelikož tam nic jineho neni, a pak to hodim na keplr?
Petr Langr 08.09.2023 09:16
@PremoP chlapi když chci poslat na levandu BTC tak koupim na OSMOSIS WBTC, jelikož tam nic jineho neni, a pak to hodim na keplr?
levana jede primo na osmosis tak nemusis nic prevadet. koukni jestli ses do levany pripojenej 'osmosis adresou'. a jestli ty wbtc 'levana vidi' ale btc jsem tam nevkladal tak nemam primo zkusenost.
Luboš Bajkai 08.09.2023 09:39
Trosku jsem se poptal highstake validatora na par otazek

1) how exactly is IBEX financed? where the money is taken for the exchange option

2) you have enough financial resources when you finance IBEX

3) what is the technical level of the validator's infrastructure?

4) as a validator, how do you approach compensation in case of soft / hard slashing?

5) is emition of IBEX long term plan?
Luboš Bajkai 08.09.2023 09:40
@Luboš Bajkai Trosku jsem se poptal highstake validatora na par otazek

1) how exactly is IBEX financed? where the money is taken for the exchange option

2) you have enough financial resources when you finance IBEX

3) what is the technical level of the validator's infrastructure?

4) as a validator, how do you approach compensation in case of soft / hard slashing?

5) is emition of IBEX long term plan?
odpoved od nich

1) We had outlined the mechanism of the program when we launched it: https://medium.com/@HighStakesSwitzerland/introducing-high-stakes-ibex-loyalty-program-unlocking-new-rewards-for-crypto-stakers-77046b5aa86c`

We're still in this initial phase, and as the user base increases, we are channeling part of our validators' yield into the system to stabilize the rewards.
Eventually, the system will be proportional and funded solely through the validators' yield, also allowing us to fund special events like airdrops or specific incentives.

2) Yes. This has been carefully engineered, with a focus on long-term viability.

3) Without getting into too much confidential details, we use baremetal servers and cloud VMs, typically having at least one backup per node on a different location/provider. We provide public API/RPC endpoints, IBC relayers, snapshots, which are also using specific nodes.
Our monitoring is a mix of multiple solutions, including specific scripts and metrics, which allows us to achieve a fairly good QoS.

4) We have financial reserves that allow us to compensate users in case of a soft slash -- although this compensation would be in IBEX points, therefore limited to the registered users.
Typically we are not jailed or slashed as our monitoring system is pretty efficient, however unexpected issues can occur so we stand ready to take responsibility.

Hard slashing would happen in case of a double sign. Frankly speaking, we do not have a contingency plan for this particular situation -- compensating the stakers would require far more cashflow than we have, and a double-sign event would likely mean the end of our business so it's kind of a moot point.

Now if that can reassure you, we are all experienced IT professionals and this is not something that we'll let happen.

5) Yes. We are going to add more features gradually, some being reserved to the registered users, other public (like the Wallet Overview that we unveiled this
Luboš Bajkai 08.09.2023 09:42
@Luboš Bajkai Trosku jsem se poptal highstake validatora na par otazek

1) how exactly is IBEX financed? where the money is taken for the exchange option

2) you have enough financial resources when you finance IBEX

3) what is the technical level of the validator's infrastructure?

4) as a validator, how do you approach compensation in case of soft / hard slashing?

5) is emition of IBEX long term plan?
this week).

However, I should point out that the IBEX program is a means to an end, and not the end itself.
Its purpose is to help us grow in the ecosystem and give us the ability to develop our actual main project, which isn't public yet 🙂
Luboš Bajkai 08.09.2023 09:46
@Luboš Bajkai Trosku jsem se poptal highstake validatora na par otazek

1) how exactly is IBEX financed? where the money is taken for the exchange option

2) you have enough financial resources when you finance IBEX

3) what is the technical level of the validator's infrastructure?

4) as a validator, how do you approach compensation in case of soft / hard slashing?

5) is emition of IBEX long term plan?
Za me asi dulezita informace, ze kdyby nahodou byl soft slashing tak budou odskodnovat skrz IBEX a je potreba aby clovek byl zaregistrovany.
Pro hard slashing nemaji plan, byl by to pro ne konec podnikani. Coz je pochopitelne a na rozdil od jinych validatoru to alespon reknou narovinu.
PremoP 08.09.2023 09:59
@Petr Langr levana jede primo na osmosis tak nemusis nic prevadet. koukni jestli ses do levany pripojenej 'osmosis adresou'. a jestli ty wbtc 'levana vidi' ale btc jsem tam nevkladal tak nemam primo zkusenost.
mam primo osmo adresu
MatMax 08.09.2023 10:22
@Luboš Bajkai Za me asi dulezita informace, ze kdyby nahodou byl soft slashing tak budou odskodnovat skrz IBEX a je potreba aby clovek byl zaregistrovany.
Pro hard slashing nemaji plan, byl by to pro ne konec podnikani. Coz je pochopitelne a na rozdil od jinych validatoru to alespon reknou narovinu.
Keď by sa stal hard slashing a pre nich by to bol koniec čo by to znamenalo pre mňa presne keď tam mám zastakovany Atom, prišiel by som len o tých svojich 5 percent Atomov? A dal by som to predelegovať? Alebo by to bol koniec aj pre mňa 🫣
Luboš Bajkai 08.09.2023 10:27
@MatMax Keď by sa stal hard slashing a pre nich by to bol koniec čo by to znamenalo pre mňa presne keď tam mám zastakovany Atom, prišiel by som len o tých svojich 5 percent Atomov? A dal by som to predelegovať? Alebo by to bol koniec aj pre mňa 🫣
ne jen tech 5% a dal bys to redelegovat. Jinak oni o tom jen ostatni validatori nemluvi ale ani ostatni by nemeli dost vlastnich prostredku to zaplatit.

PS: zas bych nebral hard slashing jako konec sveta, za 3 mesice to mas na rewardech zpatky
(upraveno)
MatMax 08.09.2023 10:33
@Luboš Bajkai ne jen tech 5% a dal bys to redelegovat. Jinak oni o tom jen ostatni validatori nemluvi ale ani ostatni by nemeli dost vlastnich prostredku to zaplatit.

PS: zas bych nebral hard slashing jako konec sveta, za 3 mesice to mas na rewardech zpatky
No veď práve keď je to len tých 5 tak stále rozmýšľam nad tým že ktym 125 čo tam už mám na skúšku ešte 125 prihodim...páčia sa mi tie odmeny na viac..dokonca ma to láka tam dať úplne všetko ale to asi nespravím 😁
Luboš Bajkai 08.09.2023 10:40
@MatMax No veď práve keď je to len tých 5 tak stále rozmýšľam nad tým že ktym 125 čo tam už mám na skúšku ešte 125 prihodim...páčia sa mi tie odmeny na viac..dokonca ma to láka tam dať úplne všetko ale to asi nespravím 😁
ja tam vsechno mam a uvidi se jak to v budoucnu dopadne 🤷‍♂️
kingmatesdiaz 08.09.2023 10:48
@Luboš Bajkai Trosku jsem se poptal highstake validatora na par otazek

1) how exactly is IBEX financed? where the money is taken for the exchange option

2) you have enough financial resources when you finance IBEX

3) what is the technical level of the validator's infrastructure?

4) as a validator, how do you approach compensation in case of soft / hard slashing?

5) is emition of IBEX long term plan?
Super práca Luboš 👍 👌
rabbit-r12 08.09.2023 10:48
<@796869384483897356>
Píšeš všechno....
Řešili jste tu někde poměr 'klesajici odměna vs. stoupající množství delegovanych tokenů vs. další penezenky'.
Došli jste k nějakému číslu?
Luboš Bajkai 08.09.2023 10:53
@rabbit-r12 <@796869384483897356>
Píšeš všechno....
Řešili jste tu někde poměr 'klesajici odměna vs. stoupající množství delegovanych tokenů vs. další penezenky'.
Došli jste k nějakému číslu?
Pokud chces maximalni vyteznost musel by jsi udela vic penezenek treba po 100-150 Atomech.
To asi budu resit az spusti LSM a bude mozne presouvat mezi penezenkami bez unstaku.
👌 1
kingmatesdiaz 08.09.2023 10:54
@rabbit-r12 <@796869384483897356>
Píšeš všechno....
Řešili jste tu někde poměr 'klesajici odměna vs. stoupající množství delegovanych tokenů vs. další penezenky'.
Došli jste k nějakému číslu?
74 je odpoveď na tvoju otázku. Bezpečnejšie to ale bude mať aspoň 100 ATOMov pre udržanie aktivity (500USD) na IDEXE aj v prípade prepadu. 74 ATOMov je pri aktuálnej cene najvyššia efektivita.
👍 2
Gali 08.09.2023 10:56
A v to ste sa tam regitrovali cez tu ich apku ? Nieje tam nejaky pofiderny aprove alebo daco ?
Luboš Bajkai 08.09.2023 10:57
@Gali A v to ste sa tam regitrovali cez tu ich apku ? Nieje tam nejaky pofiderny aprove alebo daco ?
ta “registrace” pouziva jen funkci “prove to” a jedine informace co tim potvrdis je ze jsi skutecny vlastnik ty adresy. Jinak zadny mail ani dalsi udaje nevyplnujes. A ano delas to pres tu jejich apku
Gali 08.09.2023 11:01
@Luboš Bajkai ta “registrace” pouziva jen funkci “prove to” a jedine informace co tim potvrdis je ze jsi skutecny vlastnik ty adresy. Jinak zadny mail ani dalsi udaje nevyplnujes. A ano delas to pres tu jejich apku
Ok diky, tak tiez tam nieco hodim.
Gali 08.09.2023 11:16
Mam tam nejaky problem, neche mi to zaregistrovat .
Tieto vsetky siete potom v overwiew ste podtvrdili ?
Uz to ide , ked som potvrdil ostatne siete tak odvtedy to funguje.
Petr Langr 08.09.2023 11:20
@PremoP mam primo osmo adresu
no a jde ti ty wbtc depozitnout do poolu?
(upraveno)
Luboš Bajkai 08.09.2023 11:31
@Gali (attachment)
musis po redelegaci pockat par minut a pak to jde normalne. Jedine co dela problem je injective, to musis k nim na support a pisnout tam at te zaregistruji manualne
👍 1
PremoP 08.09.2023 11:35
@Petr Langr no a jde ti ty wbtc depozitnout do poolu?
ja nevim
ja ho tam nemam ale budu mit, ted resim jak koupit atom a přehodit ho na wbtc, jelikož jsem vždy kupoval na binance přes revolut za USD
👌 1
ted to tam nejde a na anycoin je jen czk a eur
tak prosim oradu jak koupit např atom a šoupnout ho na keplr, když mam na revolutu usd
a přes bybit např je to drahe jak prase, 1 atom za 7
a ted je 6.85$ takze tak
Petr Langr 08.09.2023 11:40
@PremoP tak prosim oradu jak koupit např atom a šoupnout ho na keplr, když mam na revolutu usd
smenit za € nebo kraken?
PremoP 08.09.2023 11:40
no jo ale proc, ja chci usd
ta binance to furt meni
krakena nemam
ale jinak takto jak rikas <@671336424276099073>
euro to jde
to jako americani maji smulu nebo co
tak jdu do eur no co mam s vama delat
Petr Langr 08.09.2023 11:46
@PremoP to jako americani maji smulu nebo co
spis ses ochranen pred dolarem nejakym narizenim EU.. jako obcan EU..
PremoP 08.09.2023 12:31
@Petr Langr spis ses ochranen pred dolarem nejakym narizenim EU.. jako obcan EU..
tak jde to , zastakoval jsem na levande WBTC
👌 1
z osma
přímo načetl wbtc z osma
Dav.id 08.09.2023 17:26
Čaute, poradíte mi někdo pls, kde se dá výhodně a bezpečně půjčit ATOM za BTC, ETH nebo PAXG, mimo Binance?