Luboš Bajkai
29.08.2023 16:32
↩
@Tomáš
Ano, tvým pohledem, že na pomyslném topu to prodáš je to jedno a taky s tebou souhlasím ... Jen já se snažím mít ten horizont spíš o dost delší, takže to pak vnímání trochu ovlivňuje
ano, muj horizont je do nasledujiciho bullmarketu, pak sklidim a uvidi se.
Poustnak
29.08.2023 17:45
↩
@Luboš Bajkai
ano, muj horizont je do nasledujiciho bullmarketu, pak sklidim a uvidi se.
je otazkou kdy ten slavny bull prijde a jak bude silny. s uroky na dolaru ve vysi skoro 6% to asi neprijde. a hlavne kdo nebo co to vykopne. podpora Muska a jinych hvezd opadla a to se bude tezko prekonavat. ja cekam bull az za 5 let.
rabbit-r12
29.08.2023 18:05
Proč zrovna za 5 let?
Luboš Bajkai
29.08.2023 18:14
↩
@Poustnak
je otazkou kdy ten slavny bull prijde a jak bude silny. s uroky na dolaru ve vysi skoro 6% to asi neprijde. a hlavne kdo nebo co to vykopne. podpora Muska a jinych hvezd opadla a to se bude tezko prekonavat. ja cekam bull az za 5 let.
Ja ho cekam tak za rok, vrchol bull marketu tak za 2 roky 🤣 FED to nemuze skrtit vecne, budou volby v USA. ETF atd. Se neco najde aby to slo nahoru
Poustnak
29.08.2023 18:33
↩
@rabbit-r12
Proč zrovna za 5 let?
protože bude další halving a bude přitékat méně bitcoinů a po nejbližším halvingu umřou společnosti co to mají jako busines a zustane vše v diamonds hands. Až začnou klesat úroky tak se budou propagovat dluhopisy protože rázem ponesou 8%-9% to bude první vlna. potom v závěsu se budou tlačit akcie protože výnos na dluhopisech do 2 let spadne a akcie vůči P/E bude levné a až se nalijí prachy do akcií a poměr zisk/cena bude vysoký budou se hledat další investice a tou bude zapomenutý krypto. tak to vidím já
Poustnak
29.08.2023 18:36
↩
@Luboš Bajkai
Ja ho cekam tak za rok, vrchol bull marketu tak za 2 roky 🤣 FED to nemuze skrtit vecne, budou volby v USA. ETF atd. Se neco najde aby to slo nahoru
to si právě myslím, že bude. úroky budou vyšší tak rok a hlavně se nebudou tisknout peníze, takže likvidita co by to hnala nahoru bude chybět a raději se peníze budou nalévat do standardních finančních instrumentů.
Poustnak
29.08.2023 18:44
nechci vás rozviklat ale každý den je potřeba koupit bitcoin v hodnotě 25m dolarů a to je při současné ceně přes 9 mld dolarů na milion peněženek to je 9000 USD ročně na peněženku a to není podle mě málo. Třeba náš atom při současné ATL ceně vyprodukuje ze stakingu skoro 400M dolarů ročně. Tohle taky bude muset někdo koupit. a tak je to u každé mince. Buď budem muset být dlouho diamonds hands nebo přilákat nové prachy. U BTC to ale neplatí a tam se to bude muset koupit. No nevím
Luboš Bajkai
29.08.2023 19:20
↩
@Poustnak
nechci vás rozviklat ale každý den je potřeba koupit bitcoin v hodnotě 25m dolarů a to je při současné ceně přes 9 mld dolarů na milion peněženek to je 9000 USD ročně na peněženku a to není podle mě málo. Třeba náš atom při současné ATL ceně vyprodukuje ze stakingu skoro 400M dolarů ročně. Tohle taky bude muset někdo koupit. a tak je to u každé mince. Buď budem muset být dlouho diamonds hands nebo přilákat nové prachy. U BTC to ale neplatí a tam se to bude muset koupit. No nevím
mas to pekne spocitane 👍 ale predpokladas ze vsechny vytezene bitcoiny jsou na prodej a zaroven predpokladas ze aktualni cena je stejna jako vyrobni cena. Halving navic tohle emitovane mnozstvi snizi na polovinu.
S tokem penez souhlasim jen si nemyslim te bude mit Powell potazmo FED tolik prostoru realizovat “vyhnuti se chyb ze 70.let” prilis brzkym snizenim sazeb. Duvod podle me bude politicky / geo politicky.
Volby v USA, vysoky debetni dluh - ten uz dosahuje roku 2008 , ukonceni valky, hrozba BRICS a rychly nastup CBDC - to muze krom ETF byt taky slusny katalizator.
Vseobecne je z globalniho pohledu krypto trh malickaty i kdyz nam to prijde jako ohromna cisla.
S tokem penez souhlasim jen si nemyslim te bude mit Powell potazmo FED tolik prostoru realizovat “vyhnuti se chyb ze 70.let” prilis brzkym snizenim sazeb. Duvod podle me bude politicky / geo politicky.
Volby v USA, vysoky debetni dluh - ten uz dosahuje roku 2008 , ukonceni valky, hrozba BRICS a rychly nastup CBDC - to muze krom ETF byt taky slusny katalizator.
Vseobecne je z globalniho pohledu krypto trh malickaty i kdyz nam to prijde jako ohromna cisla.
👍 2
Poustnak
29.08.2023 20:16
↩
@Luboš Bajkai
mas to pekne spocitane 👍 ale predpokladas ze vsechny vytezene bitcoiny jsou na prodej a zaroven predpokladas ze aktualni cena je stejna jako vyrobni cena. Halving navic tohle emitovane mnozstvi snizi na polovinu.
S tokem penez souhlasim jen si nemyslim te bude mit Powell potazmo FED tolik prostoru realizovat “vyhnuti se chyb ze 70.let” prilis brzkym snizenim sazeb. Duvod podle me bude politicky / geo politicky.
Volby v USA, vysoky debetni dluh - ten uz dosahuje roku 2008 , ukonceni valky, hrozba BRICS a rychly nastup CBDC - to muze krom ETF byt taky slusny katalizator.
Vseobecne je z globalniho pohledu krypto trh malickaty i kdyz nam to prijde jako ohromna cisla.
S tokem penez souhlasim jen si nemyslim te bude mit Powell potazmo FED tolik prostoru realizovat “vyhnuti se chyb ze 70.let” prilis brzkym snizenim sazeb. Duvod podle me bude politicky / geo politicky.
Volby v USA, vysoky debetni dluh - ten uz dosahuje roku 2008 , ukonceni valky, hrozba BRICS a rychly nastup CBDC - to muze krom ETF byt taky slusny katalizator.
Vseobecne je z globalniho pohledu krypto trh malickaty i kdyz nam to prijde jako ohromna cisla.
Ano předpokládám, že skoro všechny vytěžené bitcoiny jsou na prodej. Když se kouknu kdo primárně těží (firmy) tak ty musí platit zaměstnance a elektřinu a když nepřijde pumpa během halvingu bude to jejich kapitulace a možná to začnou těžit jen drobní těžaři co to budou i dotovat. to by mohlo stabilizovat cenu ale na bull by to bylo asi málo a než by posbíraly mince srdcaři nějaký rok to bude trvat.
S tím co píšeš o FEDu bych ještě před 5 lety souhlasil ale myslím si, že jim je to úplně jedno možná by chtěli i nějaké kotrmelce protože když je strach tak všichni jdou do dolaru. Je to dlouhodobý narativ a to jim dlouhodobě bude vyhovovat. K tomu jsem dospěl časem.
Poustnak
29.08.2023 20:26
Když se na to koukneš jak se posledních 20 let vyvíjí zásoba peněz a že úplně ztrácí hodnotu vyjde ti, že klíčová jsou aktiva. Jejich hodnota jde lineárně s množstvím peněz v ekonomice a to že střední třída má méně je pro vlastníky aktiv dobře protože tak tlumí konkurenci a nutí lidi více a více makat aby byli schopni splácet voje účty a tím pádem byli poslušní. Ostatně i rétorika během velké inflace byla jen o tom aby aby lidi byli schopni splácet dluhy. to že v ČR přišlo 5m lidí co má různé penzijní, životní nebo stavební spoření o celoživotní spoření bylo všem jedno dokonce se ani nikdo za vysokou infalci neomluvil jestli si pamatuji nebylo to nikdy žádné téma. Já mám ve fungování světa už jasno. Dokud nejsi vlastník aktiv jsi jen levná pracovní síla.
Když se kouknu na tokenizaci atomu tak je mi smutno, že to jde úplně stejným směrem jako tisk peněz. Já mu věřil ale s 20% inflací to nemůže jako investice dopadnout dobře. Budu to dále sledovat, ale dokud se nezmění politika tvorby tokenů myslím, že půjdeme jen dolů. Svoji investici sem tu už v hlavě odepsal 😄
👍 1
KryptoVláďa
29.08.2023 20:41
celej den si rikam, ze si vas musim precist, jak to sem sypete.... tpc ale to jsou takovy odstavce, ze vlastne ted trochu nevin 😄
Luboš Bajkai
29.08.2023 20:52
Atom nema aktualni inflaci 20% ale 14%. Inflace se dynamicky meni dle procentualniho mnozstvi zastakovanych Atomu. Je v rozsahu 7-20%. Je potreba rozlisit inflation rate ( inflaci, ted 14,35% ) a staking APR ( odmeny 18,84% ). Souvisi to s tim ze je aktualne zastakovano 68,6% vsech atomu a mezi tyto zastakovane atomy se rozdeluje tech 14,35%.
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
(upraveno)
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
👍 4
Včelkamára
29.08.2023 21:00
↩
@KryptoVláďa
celej den si rikam, ze si vas musim precist, jak to sem sypete.... tpc ale to jsou takovy odstavce, ze vlastne ted trochu nevin 😄
zrovna sem tě chtěl označit aby sem přišel dát trošku hopia 😄
KryptoVláďa
29.08.2023 21:04
ja mam hopium, kdyz mi kazdej den prijde trictvrte atomu za staking 😄
Včelkamára
29.08.2023 21:10
↩
@KryptoVláďa
ja mam hopium, kdyz mi kazdej den prijde trictvrte atomu za staking 😄
tak ty jsi jinde žejo 😄 kolik jich máš? 2k?
KryptoVláďa
29.08.2023 21:11
↩
@Včelkamára
tak ty jsi jinde žejo 😄 kolik jich máš? 2k?
ne, na spotu neco pres 1400 a asi 400 na perpu
joint:801351826972082207 1
zadna velryba
cosmos:951663571752874004 1
mrk:767989595009974302 1
pog:825465951868813342 1
yes:767989820818849834 1
🤣 1
Poustnak
29.08.2023 21:11
↩
@Luboš Bajkai
Atom nema aktualni inflaci 20% ale 14%. Inflace se dynamicky meni dle procentualniho mnozstvi zastakovanych Atomu. Je v rozsahu 7-20%. Je potreba rozlisit inflation rate ( inflaci, ted 14,35% ) a staking APR ( odmeny 18,84% ). Souvisi to s tim ze je aktualne zastakovano 68,6% vsech atomu a mezi tyto zastakovane atomy se rozdeluje tech 14,35%.
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Děkuji za vysvětlení. Detail s rangem 67% jsem nevěděl. Já pořád koukal jak mi tam svítí ve stakingu skoro 20% chápu, že ne vše je zastakováno ,ale na medvědí sentiment je i 16% dost. Nevím jestli se dá někde zjistit jaký je čistý příliv kapitálu do Atomu vůči tržní ceně zastakovaných mincí. jestli je negativní je to v prdeli a jestli je pozitivní museli bychom jej držet a neprodávat aby šla cena do kopce. Jenže stačí jedna velryba co to tam hodí a je to zase v prdeli.
Poustnak
29.08.2023 21:12
↩
@KryptoVláďa
ne, na spotu neco pres 1400 a asi 400 na perpu
Vláda drží do ceny 100 USD já budu prodávat za 98 😄
KryptoVláďa
29.08.2023 21:12
ja potkal za posledni mesice hodne nejen evropskejch velryb, ktery uz tam poustej nebo se chystaj pustit
Poustnak
29.08.2023 21:13
↩
@KryptoVláďa
ja potkal za posledni mesice hodne nejen evropskejch velryb, ktery uz tam poustej nebo se chystaj pustit
pustit jako prodat? nebo koupit.
Včelkamára
29.08.2023 21:14
↩
@Poustnak
pustit jako prodat? nebo koupit.
koupit
KryptoVláďa
29.08.2023 21:14
↩
@Poustnak
pustit jako prodat? nebo koupit.
koupit. vetsina fondu se kterjema jsem se od jara setkal ma na atom celkem dobre spadeno
😉 1
jiricepelka
29.08.2023 21:17
↩
@Luboš Bajkai
Atom nema aktualni inflaci 20% ale 14%. Inflace se dynamicky meni dle procentualniho mnozstvi zastakovanych Atomu. Je v rozsahu 7-20%. Je potreba rozlisit inflation rate ( inflaci, ted 14,35% ) a staking APR ( odmeny 18,84% ). Souvisi to s tim ze je aktualne zastakovano 68,6% vsech atomu a mezi tyto zastakovane atomy se rozdeluje tech 14,35%.
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Ten rozsah má celkem dost Cosmos chainů
MatMax
29.08.2023 21:18
Dnes sa nejde spať dnes to tu žije 😁
🚀 1
Poustnak
29.08.2023 21:18
↩
@KryptoVláďa
koupit. vetsina fondu se kterjema jsem se od jara setkal ma na atom celkem dobre spadeno
budou kupovat až uvidí, že se o to začnou zajímat lamy, kterým by to potom začali házet na hlavy
jiricepelka
29.08.2023 21:21
↩
@MatMax
Dnes sa nejde spať dnes to tu žije 😁
👍 1
MatMax
29.08.2023 21:21
↩
@Poustnak
budou kupovat až uvidí, že se o to začnou zajímat lamy, kterým by to potom začali házet na hlavy
Tak ja som ich predbehol...ja už kupujem potom sa budú zaujímať tie lamy čo priláka fondy a ja im to hodím obom na hlavu 🤣
😁 1
jiricepelka
29.08.2023 21:21
Mimochodem, po SCRT V1.10 už asi nebude potřeba wrapovat z ATOM -> sATOM
Všechno se to udělá automaticky
Všechno se to udělá automaticky
🔥 1
Poustnak
29.08.2023 21:22
Jediná výhoda takto nízké ceny je v tom, že si to pošlu na novou nově vzniklou peněženku a nic nezdaním protože nemám zisk a když to vyletí to the moon tak to cashuji v cizině. 😄
jiricepelka
29.08.2023 21:23
↩
@Poustnak
Jediná výhoda takto nízké ceny je v tom, že si to pošlu na novou nově vzniklou peněženku a nic nezdaním protože nemám zisk a když to vyletí to the moon tak to cashuji v cizině. 😄
No to je ale fakt jediná 😄
Většina týmů na Cosmosu je závislá na tom že odprodávají tokeny aby mohly platit devs, takže ještě víc dumpujou cenu
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:27
Zkusim vysvetlit proc si myslim ze ta inflace neni takovy problem. Problem je povazovat rewardy za zisk.
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
👍 1
Poustnak
29.08.2023 21:27
↩
@jiricepelka
Většina týmů na Cosmosu je závislá na tom že odprodávají tokeny aby mohly platit devs, takže ještě víc dumpujou cenu
To se děje na 100% a s každou takovou transakcí musí prodat více a více tokenů až jim žádné nezbudou a skončí nebo si nové namintují a máme tady další lunu.
jiricepelka
29.08.2023 21:28
↩
@Luboš Bajkai
Zkusim vysvetlit proc si myslim ze ta inflace neni takovy problem. Problem je povazovat rewardy za zisk.
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
Problém je v tom prodeji 10%
pro tebe je to možná "profit" ale kdyby každej prodával to co je nad inflaci tak za chvilku všechno stojí desetinu
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:29
↩
@jiricepelka
Ten rozsah má celkem dost Cosmos chainů
tak je to soucast x-mintu v SDK cosmosu. Jen muzou mit jinak minimalni a maximalni inflaci. Ten cil 67% zastakovanych minci asi budou mit vsichni stejny. Je to bezpecne pro tendermint koncensus.
👍 2
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:33
↩
@jiricepelka
pro tebe je to možná "profit" ale kdyby každej prodával to co je nad inflaci tak za chvilku všechno stojí desetinu
je to jen priklad, do toho vstupuji jeste faze trhu a spoustu faktoru. Ja jen poukazuji na to ze vysoka inflace nemusi byt tak dramaticka jak se zda a hlavne ze je rozdil mezi rewardy a inflaci. Klidne muzes mit inflaci 5% ale rewardy 100% pokud bude zastakovano jen 1/20 vsech tokenu
👍 1
Poustnak
29.08.2023 21:34
↩
@Luboš Bajkai
Zkusim vysvetlit proc si myslim ze ta inflace neni takovy problem. Problem je povazovat rewardy za zisk.
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
modelova situace
v obehu je 100M atomu
ty si koupil 1M atomu, mas tedy 1% vsech atomu, inflace je 10%, zastakovano je 50% vsech atomu co je v obehu ( odmeny tedy 20% )
tvoje odmena za rok tedy je 0.2M Atomu. Po roce je uz tedy diky inflaci 10% celkove 110M Atomu.
1) nic neprodas mas tedy 1.2M Atomu a podil na vsech Atomech vetsi nez 1%
2) prodas polovinu odmen, zustane ti 1.1M Atomu a porad mas podil na vsech Atomech presne 1%
3) prodas vsechny odmeny, mas sice porad 1M Atomu ale tvuj podil na vsech atomech klesl pod 1%
když prodám 0,1M tokenů za 10 sundám si cenu když zrovna na trhu nebude poptávka co to koupí. O tom to je 20M atomů co je nových za cenu 10 USD musí mít na poptávkové straně 200M nových peněz. když nemá musí všichni držet atom a neprodávat aby cena byla stejná.
jiricepelka
29.08.2023 21:34
↩
@Luboš Bajkai
je to jen priklad, do toho vstupuji jeste faze trhu a spoustu faktoru. Ja jen poukazuji na to ze vysoka inflace nemusi byt tak dramaticka jak se zda a hlavne ze je rozdil mezi rewardy a inflaci. Klidne muzes mit inflaci 5% ale rewardy 100% pokud bude zastakovano jen 1/20 vsech tokenu
Problém je mentalita lidí, dost lidí si myslí že to co je z rewardů jsou "peníze zadarmo" a tak to házejí na hlavu ostatním
viz jak to tady vypadalo s Junem a Evmosem
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:36
↩
@jiricepelka
viz jak to tady vypadalo s Junem a Evmosem
souhlasim, to jak jsi psal s temi platbami za devs. To taky je jine v bear/ bull marketu. Vem si jake zdroje muselo mit Juno v bull marketu
👍 1
jiricepelka
29.08.2023 21:39
Když už jsem zase jednou přišel do Cosmos roomky tak hodím další novinku, SCRT V11.1 bude opravovat SNIP-20 a SNIP-25 kontrakty a umožní vytvářet permity pro všechny tokeny, viewing keys už se asi komplet přestanou používat
👍 7
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:42
↩
@Poustnak
když prodám 0,1M tokenů za 10 sundám si cenu když zrovna na trhu nebude poptávka co to koupí. O tom to je 20M atomů co je nových za cenu 10 USD musí mít na poptávkové straně 200M nových peněz. když nemá musí všichni držet atom a neprodávat aby cena byla stejná.
jasny. zalezi na fazi trhu. Cenu ti urcuje nabidka/ poptavka. Pak zalezi na jake cene jsi nakoupil… Co jsem spis chtel poukazat je to ze je potreba koukat na rozdil mezi odmenami a inflaci. A ze prodejem vsech odmen si clovek degraduje pozici, ja to treba tak delam a kupuji za odmeny jine coiny ale znam i dusledky.
Poustnak
29.08.2023 21:42
Když se na to kouknu jako ten co má právo mintovat token. Potřebuji měsíčně 50 000 USD na provoz získám je tak že prodám token a ten musí někdo koupit. takže token je jen nástroj směny a je jedno kolik stojí protože já s prodejem neskončím dokud nebudu mít cash 50 000 což potřebuji. Takže na trhu tyto prachy musí být abych si pro ně došel. A další měsíc to samé. Možná jsem naivní, ale takhle mi to přijde že to funguje a proto POS tokeny pořád mají tendenci padat.
Poustnak
29.08.2023 21:44
↩
@Luboš Bajkai
jasny. zalezi na fazi trhu. Cenu ti urcuje nabidka/ poptavka. Pak zalezi na jake cene jsi nakoupil… Co jsem spis chtel poukazat je to ze je potreba koukat na rozdil mezi odmenami a inflaci. A ze prodejem vsech odmen si clovek degraduje pozici, ja to treba tak delam a kupuji za odmeny jine coiny ale znam i dusledky.
Jo jo to jsem pochopil odměna nerovná se inflace.
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:46
↩
@Poustnak
Když se na to kouknu jako ten co má právo mintovat token. Potřebuji měsíčně 50 000 USD na provoz získám je tak že prodám token a ten musí někdo koupit. takže token je jen nástroj směny a je jedno kolik stojí protože já s prodejem neskončím dokud nebudu mít cash 50 000 což potřebuji. Takže na trhu tyto prachy musí být abych si pro ně došel. A další měsíc to samé. Možná jsem naivní, ale takhle mi to přijde že to funguje a proto POS tokeny pořád mají tendenci padat.
To bys mohl rict i o PoW. Ale porad mas faze trhu, proste ted je bear market, pada vsechno a jeste asi nejaky cas bude 🤷♂️
PS: presne z toho duvodu mam rad Stride. On moc netiskne ale prodava tisk nekoho jineho 🤣
(upraveno)
PS: presne z toho duvodu mam rad Stride. On moc netiskne ale prodava tisk nekoho jineho 🤣
Poustnak
29.08.2023 21:54
↩
@Luboš Bajkai
To bys mohl rict i o PoW. Ale porad mas faze trhu, proste ted je bear market, pada vsechno a jeste asi nejaky cas bude 🤷♂️
PS: presne z toho duvodu mam rad Stride. On moc netiskne ale prodava tisk nekoho jineho 🤣
PS: presne z toho duvodu mam rad Stride. On moc netiskne ale prodava tisk nekoho jineho 🤣
POW je jiný v tom, že odměnu máš za dřinu a náklady na vytěžení bloku, který se generuje podle protokolu a je úplně jedno kolik držíš mincí. PoS máš za to, že necháš válet někde své tokeny a nic kromě nákupní ceny tě to nestojí. Když žádnou nákupku nemáš tak je to úplně free a vše co prodáš je tvůj zisk. V tom je podle mě PoW daleko lepší. Ale souhlas nahoru to nepůjde nikdy dokud nezačnou proudit nové peníze do crypta. Položme si otázku co bude ten driver který to odstartuje. Já jich zatím moc nevidím.
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:54
↩
@Poustnak
To se děje na 100% a s každou takovou transakcí musí prodat více a více tokenů až jim žádné nezbudou a skončí nebo si nové namintují a máme tady další lunu.
s tim prodejem od teamu strasne zalezi jaky ten team je. Dodava hodnotne veci a tim navysuje cenu projektu tak je to v poradku. Treba dnes na Injectivu spustil helix sekci pro instituce s podporou RWA. To je do budoucna skvele. No a pak mas Juno kdy se splacal junoSwap a DaoDao o ktere nikdo nestal 🤷♂️
Luboš Bajkai
29.08.2023 21:59
↩
@Poustnak
POW je jiný v tom, že odměnu máš za dřinu a náklady na vytěžení bloku, který se generuje podle protokolu a je úplně jedno kolik držíš mincí. PoS máš za to, že necháš válet někde své tokeny a nic kromě nákupní ceny tě to nestojí. Když žádnou nákupku nemáš tak je to úplně free a vše co prodáš je tvůj zisk. V tom je podle mě PoW daleko lepší. Ale souhlas nahoru to nepůjde nikdy dokud nezačnou proudit nové peníze do crypta. Položme si otázku co bude ten driver který to odstartuje. Já jich zatím moc nevidím.
Pro me PoW je jak kdyby za mnou nekdo prisel s uctenkou za sezrany obed. Proc bych kupoval stvrzenku za vypalenou ekektriku 🤣
Kazdopadne spoustecem muze byt cokoliv. klidne i Cina. Kdyz zacne ona tisknou tak chte nechte USA a EU budou muset taky
Kazdopadne spoustecem muze byt cokoliv. klidne i Cina. Kdyz zacne ona tisknou tak chte nechte USA a EU budou muset taky
Poustnak
29.08.2023 22:01
↩
@Luboš Bajkai
s tim prodejem od teamu strasne zalezi jaky ten team je. Dodava hodnotne veci a tim navysuje cenu projektu tak je to v poradku. Treba dnes na Injectivu spustil helix sekci pro instituce s podporou RWA. To je do budoucna skvele. No a pak mas Juno kdy se splacal junoSwap a DaoDao o ktere nikdo nestal 🤷♂️
s učtenkou za sežraný oběd 😄 😄
Poustnak
29.08.2023 22:08
↩
@Luboš Bajkai
Pro me PoW je jak kdyby za mnou nekdo prisel s uctenkou za sezrany obed. Proc bych kupoval stvrzenku za vypalenou ekektriku 🤣
Kazdopadne spoustecem muze byt cokoliv. klidne i Cina. Kdyz zacne ona tisknou tak chte nechte USA a EU budou muset taky
Kazdopadne spoustecem muze byt cokoliv. klidne i Cina. Kdyz zacne ona tisknou tak chte nechte USA a EU budou muset taky
Pěkně se tu s tebou povídá ale musím jít spát. díky za pokec, vysvětlení a věcnou diskuzi.
👍 1
Patrik Prosko
30.08.2023 18:24
↩
@Luboš Bajkai
Atom nema aktualni inflaci 20% ale 14%. Inflace se dynamicky meni dle procentualniho mnozstvi zastakovanych Atomu. Je v rozsahu 7-20%. Je potreba rozlisit inflation rate ( inflaci, ted 14,35% ) a staking APR ( odmeny 18,84% ). Souvisi to s tim ze je aktualne zastakovano 68,6% vsech atomu a mezi tyto zastakovane atomy se rozdeluje tech 14,35%.
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Jakmile ale presahne procento vsech zastakovanych atomu 67%, inflace se prudce zacne snizovat ( az po dolni strop 7%). Funguje to i opacne cim nize jsme od 67% zastakovanych atomu tim vyssi inflace bude ( max 20% ).
PS: Hodne lidi si mysli ze jejich zisky jsou Staking APR ale to je spatne. Zisk = Staking APR - Inflation. Pokud odcerpas/odprodas vic tak si znehodnocujes kapital
Čau Luboši, zajímavá diskuze. Napadlo mě, kdyby se opravdu rozjel LSD narativ a bylo možný díky LSM využívat téměř všechen Atom co člověk čistě stakuje v DeFi, nesnížil by se prodejní tlak rewardů z čistýho stakingu a tim pádem degradace ceny? Já to tak třeba dělám, že už nákou dobu prodávám nastakovaný rewardy z Atomu do jiných coinů, ale všechny st tokeny co mám likvidní jsou ve farmách a na ty nešahám. A tam mám o dost víc než v čistým stakingu. Takže vlastně neprodávám odměny většiny mých zastakovaných Atomů (i když je za mě stakuje někdo jiný) Na druhou stranu když budou všichni díky LSM likvidní, je tu při panice větší riziko propadu, protože nás nebude chránit 21 dní unlock vid
(upraveno)
KryptoVláďa
30.08.2023 18:37
vzhledem k tomu, ze vetsina farem ma taky zamek, tak to asi nebude tak horky, ale problem to bejt muze.... rozhodujici bude asi pocet statomu, ktery lezi volne na walletach
a pak nas muze chranit jeste jedna vec. a to, ze liquid staking prisel pomerne "pozde" takze se da predpokladat, ze ti hlavni hraci, kteri prisli brzo a budou jednou rozhodovat, tak to maj snad zastakovany a riziko ztraty odmen je muze odradit od odstakovani a preliti do likvidnich derivatu
Luboš Bajkai
30.08.2023 19:33
↩
@Patrik Prosko
Čau Luboši, zajímavá diskuze. Napadlo mě, kdyby se opravdu rozjel LSD narativ a bylo možný díky LSM využívat téměř všechen Atom co člověk čistě stakuje v DeFi, nesnížil by se prodejní tlak rewardů z čistýho stakingu a tim pádem degradace ceny? Já to tak třeba dělám, že už nákou dobu prodávám nastakovaný rewardy z Atomu do jiných coinů, ale všechny st tokeny co mám likvidní jsou ve farmách a na ty nešahám. A tam mám o dost víc než v čistým stakingu. Takže vlastně neprodávám odměny většiny mých zastakovaných Atomů (i když je za mě stakuje někdo jiný) Na druhou stranu když budou všichni díky LSM likvidní, je tu při panice větší riziko propadu, protože nás nebude chránit 21 dní unlock vid
Ano jak pises, dava to smysl. Jen uplne likvidni nebudou vsichni. Je tam porad limit z LSM s 25%.
Urcite bude zajimave sledovat jestli nevzniknou i pooly treba qAtom <=> stAtom
PS: k te panice. Nezastakovanych Atomu je 30% sice budou pravdepodobne v poolech ale verim ze tak 10-15% jsou volne nebo na burzach. To na paniku staci.
(upraveno)
Urcite bude zajimave sledovat jestli nevzniknou i pooly treba qAtom <=> stAtom
PS: k te panice. Nezastakovanych Atomu je 30% sice budou pravdepodobne v poolech ale verim ze tak 10-15% jsou volne nebo na burzach. To na paniku staci.
Luboš Bajkai
30.08.2023 19:46
Jinak se opet zeptam jestli nekdo nema zajimavy typ na validatora s nejakym incetivem navic. Zatim jsem nasel dva.
1) je prism protocol. ☠️ Teoreticky mozna neco dava nebo bude airdrop ale na discordu Cosmos Hubu jsem si to proklep a jako spatny. Byli i Jailnuty 🤦 takze do toho fakt nejdu!
2) highStake.ch - udajne neco dava, nema vypadky. Zatim zkousim teoreticky by mohl diky odmenam navic pridat k standardnim rewardum +3% Atomu navic. Commisions maji nizke. Jedna z podminek ale je ze musite u nich zastakovat min. 500$ v Atomu. Uvidim cca za 2 dny jestli ty atomy navic dostanu 🤣
(upraveno)
1) je prism protocol. ☠️ Teoreticky mozna neco dava nebo bude airdrop ale na discordu Cosmos Hubu jsem si to proklep a jako spatny. Byli i Jailnuty 🤦 takze do toho fakt nejdu!
2) highStake.ch - udajne neco dava, nema vypadky. Zatim zkousim teoreticky by mohl diky odmenam navic pridat k standardnim rewardum +3% Atomu navic. Commisions maji nizke. Jedna z podminek ale je ze musite u nich zastakovat min. 500$ v Atomu. Uvidim cca za 2 dny jestli ty atomy navic dostanu 🤣
KryptoVláďa
30.08.2023 19:58
↩
@Luboš Bajkai
Jinak se opet zeptam jestli nekdo nema zajimavy typ na validatora s nejakym incetivem navic. Zatim jsem nasel dva.
1) je prism protocol. ☠️ Teoreticky mozna neco dava nebo bude airdrop ale na discordu Cosmos Hubu jsem si to proklep a jako spatny. Byli i Jailnuty 🤦 takze do toho fakt nejdu!
2) highStake.ch - udajne neco dava, nema vypadky. Zatim zkousim teoreticky by mohl diky odmenam navic pridat k standardnim rewardum +3% Atomu navic. Commisions maji nizke. Jedna z podminek ale je ze musite u nich zastakovat min. 500$ v Atomu. Uvidim cca za 2 dny jestli ty atomy navic dostanu 🤣
1) je prism protocol. ☠️ Teoreticky mozna neco dava nebo bude airdrop ale na discordu Cosmos Hubu jsem si to proklep a jako spatny. Byli i Jailnuty 🤦 takze do toho fakt nejdu!
2) highStake.ch - udajne neco dava, nema vypadky. Zatim zkousim teoreticky by mohl diky odmenam navic pridat k standardnim rewardum +3% Atomu navic. Commisions maji nizke. Jedna z podminek ale je ze musite u nich zastakovat min. 500$ v Atomu. Uvidim cca za 2 dny jestli ty atomy navic dostanu 🤣
ja to mam uz docela dlouho u prismu a vlastne asi ani nevim proc 😄
KryptoVláďa
30.08.2023 20:06
↩
@Luboš Bajkai
asi stejny matlaci jako ti z mantraDAO🤣
tak ja to asi teda prehodim 😄
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:08
↩
@KryptoVláďa
tak ja to asi teda prehodim 😄
je to z cosmos hubu, jsou to warningy pro spravce tech validatoru ze neco riskuji ale deje se jim to dost casto 🤣
Jinak ten validator highStake.ch dava nejake kredity IBEX ktere lze smenit za atomy. Lze u nich stakovat i FET, Injective, Secret a ty body pripisuji taky ( jen opet plati ze body pripisuji jen ten co stakuji coiny v dolarove hodnote nad 500$ ). Ale fakt zatim jen zkousim takze az budu mit nejake overene zkusenosti tak dam echo
(upraveno)
Patrik Prosko
30.08.2023 20:24
↩
@Luboš Bajkai
Ano jak pises, dava to smysl. Jen uplne likvidni nebudou vsichni. Je tam porad limit z LSM s 25%.
Urcite bude zajimave sledovat jestli nevzniknou i pooly treba qAtom <=> stAtom
PS: k te panice. Nezastakovanych Atomu je 30% sice budou pravdepodobne v poolech ale verim ze tak 10-15% jsou volne nebo na burzach. To na paniku staci.
Urcite bude zajimave sledovat jestli nevzniknou i pooly treba qAtom <=> stAtom
PS: k te panice. Nezastakovanych Atomu je 30% sice budou pravdepodobne v poolech ale verim ze tak 10-15% jsou volne nebo na burzach. To na paniku staci.
jo tak jestli jsem to dobře pochytil, tak až bude implementovaný LSM tak já budu moct přelejt do LSD jen 25% z celkovýho objemu Atomů co mám ve stakingu?
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:26
↩
@Patrik Prosko
jo tak jestli jsem to dobře pochytil, tak až bude implementovaný LSM tak já budu moct přelejt do LSD jen 25% z celkovýho objemu Atomů co mám ve stakingu?
nevim jestli je to vazane na penezenku. Spis v procesu LSM bude moc byt v jednom okamziku max 25% vsech atomu. Asi to bude kdo driv prijde ten driv bere
Patrik Prosko
30.08.2023 20:31
↩
@Luboš Bajkai
nevim jestli je to vazane na penezenku. Spis v procesu LSM bude moc byt v jednom okamziku max 25% vsech atomu. Asi to bude kdo driv prijde ten driv bere
aaha, takže to bude jako na Marsu kam se v podstatě dlouhodobě nedá dostat. No ale asi je to lepší takhle, že to bude aspon trochu omezený
(upraveno)
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:31
↩
@Patrik Prosko
jo tak jestli jsem to dobře pochytil, tak až bude implementovaný LSM tak já budu moct přelejt do LSD jen 25% z celkovýho objemu Atomů co mám ve stakingu?
ted se to snazim dopatrat a nikde to neni vysvetlene jestli je to na adresu nebo vsechny zastakovane atomy
(upraveno)
👍 1
Včelkamára
30.08.2023 20:48
↩
@Luboš Bajkai
Jinak ten validator highStake.ch dava nejake kredity IBEX ktere lze smenit za atomy. Lze u nich stakovat i FET, Injective, Secret a ty body pripisuji taky ( jen opet plati ze body pripisuji jen ten co stakuji coiny v dolarove hodnote nad 500$ ). Ale fakt zatim jen zkousim takze az budu mit nejake overene zkusenosti tak dam echo
já mám ted tyhle ale něco bych k tomu highstake asi šoupnout mohl
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:51
↩
@Včelkamára
já mám ted tyhle ale něco bych k tomu highstake asi šoupnout mohl
ja zatim highStake zkousim, ale jsem u nich zatim 2 den tak zatim nemuzu podat moc zkusenosti. Z tveho seznamu jsem byl u provalidator, imperator a frens. Vsichni dobri jen z toho nemas nic navic.
Včelkamára
30.08.2023 20:52
↩
@Luboš Bajkai
ja zatim highStake zkousim, ale jsem u nich zatim 2 den tak zatim nemuzu podat moc zkusenosti. Z tveho seznamu jsem byl u provalidator, imperator a frens. Vsichni dobri jen z toho nemas nic navic.
dám to tam a uvidíme.
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:53
↩
@Včelkamára
dám to tam a uvidíme.
musis se zaregistrovat na jejich strankach https://app.highstakes.ch/dashboard
(upraveno)
Včelkamára
30.08.2023 20:54
ok, jdu na to
a statní z toho seznamu teda nic navíc nedávají jo? já už to tak mám x měsíců a ani nevím jak sem je vybral
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:55
↩
@Včelkamára
ok, jdu na to
nejdriv musis mit zastakovano pak az registrace
Luboš Bajkai
30.08.2023 20:56
↩
@Včelkamára
a statní z toho seznamu teda nic navíc nedávají jo? já už to tak mám x měsíců a ani nevím jak sem je vybral
ja o nicem nevim ze by davali ale jsou urcite spolehlivy
👍 1
Včelkamára
30.08.2023 20:58
↩
@Luboš Bajkai
nejdriv musis mit zastakovano pak az registrace
jj, to sem udělal, ted sem u nich na webovkách a tam mě to háže na restakeapp
nebo kde se tam mám zaregistrovat?
přes ten ibex loyality program?
KryptoVláďa
30.08.2023 21:01
tak tady uz se taky nechytam 😄
Luboš Bajkai
30.08.2023 21:02
↩
@Včelkamára
přes ten ibex loyality program?
ano
Luboš Bajkai
30.08.2023 21:05
↩
@Včelkamára
shit, nákej eror mě to dává po odsouhlasení přes ledger
me to normalne slo, mas tam otevreny cosmos?
Včelkamára
30.08.2023 21:05
jj
Včelkamára
30.08.2023 21:07
↩
@Luboš Bajkai
Jinak ten validator highStake.ch dava nejake kredity IBEX ktere lze smenit za atomy. Lze u nich stakovat i FET, Injective, Secret a ty body pripisuji taky ( jen opet plati ze body pripisuji jen ten co stakuji coiny v dolarove hodnote nad 500$ ). Ale fakt zatim jen zkousim takze az budu mit nejake overene zkusenosti tak dam echo
a co ten jirkův secret validátor ActiList.io z insajd infa? u něj to mám bůh ví jak dlouho 😄 <@333601337067438080>
Včelkamára
30.08.2023 21:07
↩
@Luboš Bajkai
me to normalne slo, mas tam otevreny cosmos?
mám vše ready, jak kepler tak ledger
(upraveno)
Luboš Bajkai
30.08.2023 21:07
me to slape 🤷♂️
jiricepelka
30.08.2023 21:08
↩
@Včelkamára
a co ten jirkův secret validátor ActiList.io z insajd infa? u něj to mám bůh ví jak dlouho 😄 <@333601337067438080>
Hele už dlouho jsem s nikým z Actilistu nemluvil
Luboš Bajkai
30.08.2023 21:09
↩
@Včelkamára
mám vše ready, jak kepler tak ledger
delas to v chromu?
Včelkamára
30.08.2023 21:11
↩
@Luboš Bajkai
delas to v chromu?
jj, chrome mám na atom jen
Včelkamára
30.08.2023 21:11
↩
@jiricepelka
Hele už dlouho jsem s nikým z Actilistu nemluvil
takže redelegate? 😄
jiricepelka
30.08.2023 21:11
↩
@Včelkamára
takže redelegate? 😄
🤷♂️
Včelkamára
30.08.2023 21:12
↩
@Luboš Bajkai
delas to v chromu?
už to prošlo
Your wallet is registered and active. You can link it with another wallet if needed. How it works
Luboš Bajkai
30.08.2023 21:13
↩
@Včelkamára
Your wallet is registered and active. You can link it with another wallet if needed. How it works
tak to asi cekalo nez budes mit potvrzenou zmenu validatora
Včelkamára
30.08.2023 21:13
asi ano