# cosmos-pokec | https://cosmos.network/ https://www.youtube.com/watch?v=PO5OGh0taV8&t
16041 zpráv • strana 45/161
Včelkamára 25.08.2023 22:00
Jen jpg zůstali 🤣🤮
MatMax 26.08.2023 09:05
Páni chcel by som nakúpiť nejaké coiny z Cosmosu...čo tak Axelar, Osmosis a Secret? Je tam potenciál alebo radíte niečo iné? Dajte dáke tipy rád si vypočujem 😉
kingmatesdiaz 26.08.2023 09:45
Mimo Atom ktorý stále akumulujem, je to len Injective a Kujira. Za mňa majú z tých najlepších tokenomík v a preto sa aj cena na pomery Cosmos ekosystému držia veľmi dobre. Kujira je neiflačná, stakerov vypláca zo zisku protokolu, rozširujú svoj Defi ekosystém, len ide to pomaly v bearmarkete a objemy nerastú tak aby si ľudia priali. Injective má zase burn aukcie ktoré znižujú počet mincí, má síce 16% staking ročne ale je tam predpoklad že pokiaľ na ich chaine vyrastú appky ktoré budú používať INJ ako gas, tak aj počet mincí ktoré pôjdu do aukcie porastie. Aktuálne to za mňa vyzerá veľmi sľubne. AXL, OSMO aj SCRT som mal ale nevidím tam investične taký potenciál aj keď sú krásne vyklesané. OSMO pokiaľ bude len vysokoinflačný reward token tak cenu si neudrží. AXL je jeden z bridgov akých vznikne a vzniká mnoho, konkurujú si, nevidím v tom investičnú hodnotu. SCRT nepoužívam a teda hodnotiť fundamentálne nemôžem, ale moja téza je taká že všetky Privacy coiny to budú mať ťažie už len tým že nie sú v ponuke na burzách a tým majú nevýhodu oproti iným minciam, tak prečo do toho investovať. Ako nástroj to použíť, nemám nič proti ale pre ten istý dôvod nekupujem ani Monero, Dash, Zcash a podobne. Mimo to čo si spomenul sa mi páči ešte STRD, a karta momentálne ide AKT. Ale v portfoliu ich už nemám.
(upraveno)
👍 2
jiricepelka 26.08.2023 10:33
@kingmatesdiaz Mimo Atom ktorý stále akumulujem, je to len Injective a Kujira. Za mňa majú z tých najlepších tokenomík v a preto sa aj cena na pomery Cosmos ekosystému držia veľmi dobre. Kujira je neiflačná, stakerov vypláca zo zisku protokolu, rozširujú svoj Defi ekosystém, len ide to pomaly v bearmarkete a objemy nerastú tak aby si ľudia priali. Injective má zase burn aukcie ktoré znižujú počet mincí, má síce 16% staking ročne ale je tam predpoklad že pokiaľ na ich chaine vyrastú appky ktoré budú používať INJ ako gas, tak aj počet mincí ktoré pôjdu do aukcie porastie. Aktuálne to za mňa vyzerá veľmi sľubne. AXL, OSMO aj SCRT som mal ale nevidím tam investične taký potenciál aj keď sú krásne vyklesané. OSMO pokiaľ bude len vysokoinflačný reward token tak cenu si neudrží. AXL je jeden z bridgov akých vznikne a vzniká mnoho, konkurujú si, nevidím v tom investičnú hodnotu. SCRT nepoužívam a teda hodnotiť fundamentálne nemôžem, ale moja téza je taká že všetky Privacy coiny to budú mať ťažie už len tým že nie sú v ponuke na burzách a tým majú nevýhodu oproti iným minciam, tak prečo do toho investovať. Ako nástroj to použíť, nemám nič proti ale pre ten istý dôvod nekupujem ani Monero, Dash, Zcash a podobne. Mimo to čo si spomenul sa mi páči ešte STRD, a karta momentálne ide AKT. Ale v portfoliu ich už nemám.
SCRT má oproti ostatním 2 výhody:
- má kontrakty -> můžeš na tom postavit DEX a nepotřebuješ potom CEXy
- samo o sobě SCRT není privacy coin, sSCRT je ( a to se na CEXech neprodává )
kingmatesdiaz 26.08.2023 10:58
@jiricepelka SCRT má oproti ostatním 2 výhody:
- má kontrakty -> můžeš na tom postavit DEX a nepotřebuješ potom CEXy
- samo o sobě SCRT není privacy coin, sSCRT je ( a to se na CEXech neprodává )
Súhlasím a vďaka za doplnenie, ako vravím SCRT nie je môj chlebík. Každopádne škatuľka Privacy je v dnešnej dobe investične skôr mínus si myslím, aj keď to nie je správne.
Jayak 27.08.2023 04:41
Pokud byste chteli zkusit automaticky DCA napr. do Atomu/stAtomu, tak muzete vyuzit: https://docs.calculated.fi/deep-dive/calc-swap-tools/algorithm-dca+?chain=Osmosis
(upraveno)
👍 1
Posledni mesic jsem tam testoval DCA weighted in/out mezi OSMO <-> USDC (nakup a prodej na ruznejch floor/ceil) a funguje to pekne. Dneska rano jsem pustil DCA+ (viz odkaz) na nakup Atomu. Nastavil na 60 dni. A budu to sledovat.

V podstate nechavate dappku aby za vas delala kazdej nakup/prodej podle strategie co nastavite. Ma to dashboard, kde muzete sledovat jak to funguje. Pro me velka uspora casu a nervu. Ale urcite si udelejte svoji analyzu nez tam poslete penize. Neni to bez rizika.

Odkaz primo na aplikaci (a bezi jeste na Kujira - na tom vlastne zacla nez se objevilo na Osmosis): https://app.calculated.fi/?chain=Osmosis
(upraveno)
jiricepelka 27.08.2023 08:44
@Jayak Pokud byste chteli zkusit automaticky DCA napr. do Atomu/stAtomu, tak muzete vyuzit: https://docs.calculated.fi/deep-dive/calc-swap-tools/algorithm-dca+?chain=Osmosis
Sorry, ale řvát na okolí tím že nakupuješ pomocí onchain kontraktu mi přijde jako ideální příležitost pro front-running
Poustnak 27.08.2023 14:09
@Jayak Pokud byste chteli zkusit automaticky DCA napr. do Atomu/stAtomu, tak muzete vyuzit: https://docs.calculated.fi/deep-dive/calc-swap-tools/algorithm-dca+?chain=Osmosis
tak tak. borci zkouknout jak to má kdo nastavené vyhodnotí co je pro ně nejvhodnější a půjdou proti vám. Každý trader pořád dokolečka káže, že tady leží likvidita a musíme si pro ní dojít a každý pořád do apek zadává stop lossy aby jim říkal kam mají pohnout s cenou a dojít si pro likviditu.
KryptoVláďa 27.08.2023 14:14
nejlepsi DCA je proste LP
Poustnak 27.08.2023 16:13
@KryptoVláďa nejlepsi DCA je proste LP
co je LP? pro amatéry
KryptoVláďa 27.08.2023 16:25
@Poustnak co je LP? pro amatéry
liquidity pool
Jayak 27.08.2023 17:37
LP muze bejt, ale zalezi co od toho cekas. Na hodl muze stacit. Ale musis si hlidat kdy z toho chces jit ven a tezko na tom vezmes nejaky kratkodoby zisk. U DCA proste mas cast v tokenu s nejakou prumerkou a kdyz se nahle zvedne cena nad tak muzes brat zisk.
Jayak 27.08.2023 17:43
@jiricepelka Sorry, ale řvát na okolí tím že nakupuješ pomocí onchain kontraktu mi přijde jako ideální příležitost pro front-running
Uplne si ten frontrun neumim predstavit. Priklad: mam 1k USDC na 60 dni kdy kazdej den cast swapnu do Atomu. A kazda z tech casti bude objemove promenliva podle situace na trhu. Kde ze chces delat ten frontrun?
Matony 27.08.2023 17:53
Pro nás tupouny, co je dělat frontrun?
jiricepelka 27.08.2023 17:56
@Jayak Uplne si ten frontrun neumim predstavit. Priklad: mam 1k USDC na 60 dni kdy kazdej den cast swapnu do Atomu. A kazda z tech casti bude objemove promenliva podle situace na trhu. Kde ze chces delat ten frontrun?
Každej den swapnu přes tebou a potom to zase prodám 🙂
jiricepelka 27.08.2023 17:57
@Matony Pro nás tupouny, co je dělat frontrun?
Koupím těsně před tebou a potom zase prodám
Jayak 27.08.2023 18:15
@jiricepelka Každej den swapnu přes tebou a potom to zase prodám 🙂
Pokud tohle udelas na Osmosis, tak ti to neprojde pres ProtoRev.
A i kdyby jo, myslim, ze u malejch castek je ti to vlastne jedno. Navic tam mas max. spread.
MareZ 28.08.2023 06:54
@Jayak Pokud byste chteli zkusit automaticky DCA napr. do Atomu/stAtomu, tak muzete vyuzit: https://docs.calculated.fi/deep-dive/calc-swap-tools/algorithm-dca+?chain=Osmosis
už to využívám skoro dva měsíce, nastavil jsem si tu variantu s progresivním růstem nákupu při poklesu ceny, za mě super apka, nastavím nasypnu a nestaram se, po nějake době dosypnu, nakoupene coiny mi přistanou na osmosis, nakupuju v nižších desitkach USDC. takže naprosta spokojenost
👍 4
KryptoVláďa 28.08.2023 07:06
Minimalne jako tip na video dobry
👌 2 👍 4
MatMax 28.08.2023 10:02
A ja si nakupujem kedy mám náladu...napríklad práve teraz 🤣
Luboš Bajkai 28.08.2023 10:03
https://discord.com/channels/767643615592972289/1120103355478454303/1145658843020415006 <@829335069121839109> To je mozne, muze byt odprodejni tlak diky airdropu, proposal na Cosmosu taky rika ze poskytovatele LSD musi samy stakovat vlastni Atom v pomeru 1:250 coz muze nutit stride taky prodavat kvuli nakupu Atomu. Na druhou stranu to muze spustit LSD narativ. 🤷‍♂️
<@829335069121839109> <@1035034728195182612> presunte ty reakce sem do pokecu at si nespinime news
https://discord.com/channels/767643615592972289/1120103355478454303/1145660258216316938 <@1035034728195182612> oba jsou to navrhy u kterych se ceka ze projdou
https://discord.com/channels/767643615592972289/1120103355478454303/1145660367679275099 ten limit bude ze zacatku 25% ale bude ho mozne menit hlasovanim
Patrik Prosko 28.08.2023 10:14
@Luboš Bajkai https://discord.com/channels/767643615592972289/1120103355478454303/1145658843020415006 <@829335069121839109> To je mozne, muze byt odprodejni tlak diky airdropu, proposal na Cosmosu taky rika ze poskytovatele LSD musi samy stakovat vlastni Atom v pomeru 1:250 coz muze nutit stride taky prodavat kvuli nakupu Atomu. Na druhou stranu to muze spustit LSD narativ. 🤷‍♂️
Podle tohoto by to mohlo taky zas trochu pohnout cenou Atomu trochu nahoru, nebo aspon trochu stabilizovat jeho dlouhodobej pad. A jestli se narativ chytne a bude mit Atom sirsi vyuziti s temito pravidly tak tim spis. Myslim ze je to dobrej krok i s tema omezenima.
To samy bude platit pro Persistence i Quicksilver ne?
Luboš Bajkai 28.08.2023 10:18
@Patrik Prosko Podle tohoto by to mohlo taky zas trochu pohnout cenou Atomu trochu nahoru, nebo aspon trochu stabilizovat jeho dlouhodobej pad. A jestli se narativ chytne a bude mit Atom sirsi vyuziti s temito pravidly tak tim spis. Myslim ze je to dobrej krok i s tema omezenima.
s atomem pak pujdou delat zajimave veci, jestli vzniknou sluzby na rychly obousmerny presun tokenu z LSD na normalni a zpet tak to bude bomba. Hodne to zvysi likviditu na atomu a atom nebude tak nachylny k propadum. Urcite se tim svezou i pujcky a LP
PS: blizi se cosmoVerse, dYdX, k tomu USDC tak uvidime 🤷‍♂️
(upraveno)
👍 2
KryptoVláďa 28.08.2023 11:15
@MatMax A ja si nakupujem kedy mám náladu...napríklad práve teraz 🤣
taky jsem trosku prilozil 😄
Včelkamára 28.08.2023 11:33
@KryptoVláďa taky jsem trosku prilozil 😄
Zas za 2 litranky? 🤣🤣🤣
KryptoVláďa 28.08.2023 11:44
@Včelkamára Zas za 2 litranky? 🤣🤣🤣
jenom za petikilco 😄 paka je krasna vec 😄
Jayak 28.08.2023 12:05
@KryptoVláďa jenom za petikilco 😄 paka je krasna vec 😄
long nebo short 🙂 ?
KryptoVláďa 28.08.2023 12:12
@Jayak long nebo short 🙂 ?
no .... 😄
Včelkamára 28.08.2023 12:36
@KryptoVláďa jenom za petikilco 😄 paka je krasna vec 😄
Kdybych mel koule tak taky se svyma atomama v kolateralu nahodim naky menší long. S likvidackou treba na 4
rabbit-r12 28.08.2023 12:39
Když řešíte STRD...
Přijdou mi řádově jinde než ostatní v oboru, ale koukal jste někdo víc na Quicksilver? Čekáte tam nějaký zajímavý potenciál? Dost spí mi přijde...
jiricepelka 28.08.2023 13:04
@Jayak A i kdyby jo, myslim, ze u malejch castek je ti to vlastne jedno. Navic tam mas max. spread.
Tam jde o to že to dělá víc lidí
zase další skvělej nástroj pro velký kluky
Onchain DCA bez privacy je jedna z nejvíc odpadních věcí kterou někdy někdo vytvořil
JUDr. Inkognito 28.08.2023 13:17
@Luboš Bajkai ne ze bych byl povercivej ale vloni na dovolene jsem dostal znameni a o mesic pozdeji sel Atom na 17$ 🤣🤣🤣
Sakryš Luboši dnes na mě vykouklo také znamení a nevypadá to s nám Cosmosáky moc dobře 🤣
🤣 4
Luboš Bajkai 28.08.2023 15:06
@JUDr. Inkognito Sakryš Luboši dnes na mě vykouklo také znamení a nevypadá to s nám Cosmosáky moc dobře 🤣
ja to pochopil zas tak ze na 25$ to mame shortovat a pak jsme za vodou 🤷‍♂️🤣🤣🤣
😄 2
Luboš Bajkai 28.08.2023 17:28
Blby dotaz, neprochazel jste nekdo validatory Cosmosu, jestli tam neni neco jako byl v minulosti mantraDAO?
JUDr. Inkognito 28.08.2023 18:27
Hej, napadla mě myšlenka: Co kdyby existoval Validátor u kterého můžeš dát expresní výběr tokenů ale za to že ti pošle jen třeba 70% a 30% si nechá do kapsy 🙂 Je to blbost, nebo je to revoluční myšlenka na které zase vydělám několik M? 🤣
Tomáš 28.08.2023 18:29
@JUDr. Inkognito Hej, napadla mě myšlenka: Co kdyby existoval Validátor u kterého můžeš dát expresní výběr tokenů ale za to že ti pošle jen třeba 70% a 30% si nechá do kapsy 🙂 Je to blbost, nebo je to revoluční myšlenka na které zase vydělám několik M? 🤣
A není tohle přesně způsob fungování liquid stake derivátů na jiných chainech co cosmos někdy možná přidá taky? ... Sice to není 30% penalty, ale tržní cena, takže to může kolísat
JUDr. Inkognito 28.08.2023 19:16
@Tomáš A není tohle přesně způsob fungování liquid stake derivátů na jiných chainech co cosmos někdy možná přidá taky? ... Sice to není 30% penalty, ale tržní cena, takže to může kolísat
Asi jo, Ale LSD se mi nelíbí 🤣 není výhodný
Takže jsem to vlastně vymyslel jen o několik let později🥳
(upraveno)
Tomáš 28.08.2023 19:25
Co na tom není výhodného?
jiricepelka 28.08.2023 19:42
Secret 1.10 bude obsahovat IBC-hooks, tady je kdyžtak vlákno od SLabs deva
https://twitter.com/assafmo/status/1682101114320343040?s=20
JUDr. Inkognito 28.08.2023 20:35
@Tomáš Co na tom není výhodného?
Dám do stride atom a dostanu statom, proč bych to dělal? Když jim atom nedám, tak mám čistý likvidní atom a také si s ním mohu dělat co chci jako se statomem.

OK. Kdybych měl statom mohu ho dát do poolu ale jak mu v čase roste cena tak se mi bude odprodávat a abych ho vůbec dal do poolu musím k němu přidat stejnou hodnotu druhého tokenu nebo toho statomu polovinu vyměnit za druhý token. Takže v 1. případě musím dodat prachy, které nemám a ve 2. případě o polovinu statomu příjdu hned prodejem.
Nevidím v tom finanční přínos. navíc je to spojený s rizikem že to krachne, že spadne stride, nebo ten kontrakt někdo vykrade. To si raději sám stejknu atom a jsem v klidu.
lub0sh 28.08.2023 20:52
@JUDr. Inkognito Dám do stride atom a dostanu statom, proč bych to dělal? Když jim atom nedám, tak mám čistý likvidní atom a také si s ním mohu dělat co chci jako se statomem.

OK. Kdybych měl statom mohu ho dát do poolu ale jak mu v čase roste cena tak se mi bude odprodávat a abych ho vůbec dal do poolu musím k němu přidat stejnou hodnotu druhého tokenu nebo toho statomu polovinu vyměnit za druhý token. Takže v 1. případě musím dodat prachy, které nemám a ve 2. případě o polovinu statomu příjdu hned prodejem.
Nevidím v tom finanční přínos. navíc je to spojený s rizikem že to krachne, že spadne stride, nebo ten kontrakt někdo vykrade. To si raději sám stejknu atom a jsem v klidu.
ide o to ze ked si ty ten atom staknes tak o neho v podstate prídeš ako o peniaze, az pokym ho neodstakujes, zakial co ked to das do statomu, ten mozes použiť ako kolateral a požičať si oproti nemu nejaky dalsi token a ten stakovat alebo hocico, ale bude ti to vytvárať dalsiu hodnotu a nie len lezat v staku
JUDr. Inkognito 28.08.2023 20:58
@lub0sh ide o to ze ked si ty ten atom staknes tak o neho v podstate prídeš ako o peniaze, az pokym ho neodstakujes, zakial co ked to das do statomu, ten mozes použiť ako kolateral a požičať si oproti nemu nejaky dalsi token a ten stakovat alebo hocico, ale bude ti to vytvárať dalsiu hodnotu a nie len lezat v staku
no to chápu, ale když ten likvidní statom promrdám tak ztratím přístup k těm stejknutým atomům, ne?
lub0sh 28.08.2023 20:59
@JUDr. Inkognito no to chápu, ale když ten likvidní statom promrdám tak ztratím přístup k těm stejknutým atomům, ne?
akoze ked prides o statom tak ci prides o atom? 😄 ano hej
ale tak kde by si ho chcel premrdat?
to potom vsetko tak funguje, ked prejebes usdc tak z neho asi eth nenakupis
JUDr. Inkognito 28.08.2023 21:01
@lub0sh akoze ked prides o statom tak ci prides o atom? 😄 ano hej
tak v tom případě si mohu rovnou nechat čistý atom a budu ho mít likvidní a nemusím ho strkat do strie, aby mi za něj dali jejich sračka likvidní STtoken...
Nevidím tu výhodu. V poolu se mi statom může odpordat (promrdat) do atomu, možn pak budu míst atomu více možná méně, záleží jak se bude vlnit cena
lub0sh 28.08.2023 21:04
@JUDr. Inkognito tak v tom případě si mohu rovnou nechat čistý atom a budu ho mít likvidní a nemusím ho strkat do strie, aby mi za něj dali jejich sračka likvidní STtoken...
likvidny atom? Neni tam nahodou 21 na unstake?
zakial co u statomu to mas hned, swap a máš
JUDr. Inkognito 28.08.2023 21:04
@lub0sh likvidny atom? Neni tam nahodou 21 na unstake?
já ho právě nezasetejkuju a mám ho likvidní
lub0sh 28.08.2023 21:04
@JUDr. Inkognito já ho právě nezasetejkuju a mám ho likvidní
okej ale potom nemas na nom výnos zo stakingu
u drzani statomu mas vynos zo stakingu
JUDr. Inkognito 28.08.2023 21:07
@lub0sh u drzani statomu mas vynos zo stakingu
ano s tím rizikem že stride bude fungovat, že nespadne, že ho nikdo nevykrade a že cena statomu opravdu za rok stoupne o 20%... zatím bez nároku na airdrop (ano toto se řeší) ale je to zbytečně složité.
lub0sh 28.08.2023 21:10
@JUDr. Inkognito ano s tím rizikem že stride bude fungovat, že nespadne, že ho nikdo nevykrade a že cena statomu opravdu za rok stoupne o 20%... zatím bez nároku na airdrop (ano toto se řeší) ale je to zbytečně složité.
ked riesis to ci budes stride fungovať aj o rok tak nemas byt v krypte, zda sa mi ze ma viac ako 2 audity, visc ako 100 milionov $ v tych tokenoch, si myslis ze nikto to neskusal vykradnúť?
JUDr. Inkognito 28.08.2023 21:12
@lub0sh ked riesis to ci budes stride fungovať aj o rok tak nemas byt v krypte, zda sa mi ze ma viac ako 2 audity, visc ako 100 milionov $ v tych tokenoch, si myslis ze nikto to neskusal vykradnúť?
terra luna byla také super než nebyla...
lub0sh 28.08.2023 21:13
@JUDr. Inkognito terra luna byla také super než nebyla...
preco by potom nemohli hacknúť atom?
preco ho drzis? Pokym nepadne?
sorry asi som toxic trosku 🤣
KryptoVláďa 28.08.2023 21:27
ono to je se vsim ... sukani je taky fajn, dokud se na ni nemusis divat kazdy rano 😄 tak je potreba z tech hezkejch chvilek vytezit maximum 😄
lub0sh 28.08.2023 21:43
@KryptoVláďa ono to je se vsim ... sukani je taky fajn, dokud se na ni nemusis divat kazdy rano 😄 tak je potreba z tech hezkejch chvilek vytezit maximum 😄
milujem tvoje prirovnania <:kek:872079105607233557>
🤣 1
ale hej, zmysel to dava
keby je statom alebo stride novy a ma tvl okolo miliona $ tak obavy chapem, ale uz tu je dost dlho
KryptoVláďa 28.08.2023 21:45
jedna otazka je utok na urovni blockchainu, tam obavy nemam... druha otazka je utok na orvni nejakyho defi protokolu, to uz je vec jina .... ono co si budem, Luna taky nepadla na zaklade nejaky technologicky chyby
Tomáš 29.08.2023 04:10
@JUDr. Inkognito Nevidím tu výhodu. V poolu se mi statom může odpordat (promrdat) do atomu, možn pak budu míst atomu více možná méně, záleží jak se bude vlnit cena
Kolikrát si poskytoval likviditu obecně s libovolným párem? ... Buď se ti statom postupně odprodá a budeš mít víc atomů než na začátku a nebo když statom by mírně klesnul, tak budeš mít víc statomu a když si je dáš odemykat, tak budeš mít opět víc atomu (ano, problém by byl akorát totální krach statomu na nulu, ale pohyb +- pár % vůbec neřešíš)
Když stakujes samostatně, tak jestli se nepletu, tak když "tvůj" validátor udělá nějaký průser (nebo jen není online), tak o část svých atomů taky přijdeš
A to co píšeš, že do poolu k statomu musíš přidat další peníze a nebo polovinu swapnout, to je taky kravina, pokud nejsem debil a vím, že mám třeba 100 atomů, tak to rovnou na statom vyměním jen 50 + druhou polovinu si nechám jako druhou část LP tokenu... Nebudu přece měnit vše, abych to za minutu zase chtěl zpátky
(p.s. já atom vůbec nemám, ale úplně stejný princip je to se stakovanym nearem, eth, cokoliv a z toho co si rozepsal, tak prostě dost věcí je jinak)
mysatko [PTLK] 29.08.2023 09:20
4fun z twitteru: "mam rad ako na eth ta rugnu a zmiznu, lebo na cosmos ta rugnu a zostanu tam"
(upraveno)
😄 1
Patrik Prosko 29.08.2023 10:12
@Tomáš (p.s. já atom vůbec nemám, ale úplně stejný princip je to se stakovanym nearem, eth, cokoliv a z toho co si rozepsal, tak prostě dost věcí je jinak)
A Near porad mas? 🙂
Tomáš 29.08.2023 11:01
@Patrik Prosko A Near porad mas? 🙂
Asi jo, když si vzpomenu kde ... To už je taky stejně odepsany
MatMax 29.08.2023 12:54
@Tomáš Asi jo, když si vzpomenu kde ... To už je taky stejně odepsany
Podľa tvojho názoru je Atom kaput? Alebo prečo si na neho taký negatívny teda keď ho nedržíš.
Tomáš 29.08.2023 12:57
@MatMax Podľa tvojho názoru je Atom kaput? Alebo prečo si na neho taký negatívny teda keď ho nedržíš.
Tady byla diskuze o statomu a já mluvil o tom... nejsem si vědom, že bych rozebíral co se mi na atomu nelíbí a byl na něj negativní
Odpověď na Patrika byla ohledně Near protokol ... Úplně jiná L1 síť
MatMax 29.08.2023 12:59
@Tomáš Tady byla diskuze o statomu a já mluvil o tom... nejsem si vědom, že bych rozebíral co se mi na atomu nelíbí a byl na něj negativní
Ja len že si písal že ty Atom vôbec nemáš, tak som sa opýtal že čo sa ti na ňom neľúbi...len som chcel počuť názor
(upraveno)
Tomáš 29.08.2023 13:01
Hlavní problém mám s uživatelskou přívětivostí... Ty appchainy možná zní strašně cool, ale vůbec si nedovedu představit, že do toho budou přitékat nové peníze, aby to investičně bylo zajímavé... Oproti tomu třeba L2 etherea jako arbitrum nebo optimism už teď mají podporu burz a podobně, retail tam mám strašně snadnou cestu
Prostě když přijde nový člověk, tak nákup ETH a jiných tokenů na L2?7 vysvětlíš snadno, ale říkat mu, to si musíš koupit atom, pak si to IBC poslat na osmosis, tam si koupit teda to co tě zajímá a zase ibc někam dál... To si to dost lidí rozmyslí
Ale v cosmos světě nejsem moc ponořen, ale tahle zásadní teze se z mého pohledu za těch pár let nezměnila (nebo tady na discordu cosmos jede možná tak rok a půl ve větším?), takže osobně jsem neměl potřebu se tomu věnovat hlouběji
MatMax 29.08.2023 13:06
Zaujímavá myšlienka 🤔
Tomáš 29.08.2023 13:07
Jediný co jsem trochu víc sledoval byl evmos, protože jsem něco dostal airdropem za ETH aktivitu, v době největšího hypu okolo něj, jak je to super a většina ETH appek na něj bude moct přejít nebo aspoň začít podporovat, tak veřejně na utxo 22 přednášce jsem před tím varoval
Tomáš 29.08.2023 13:19
a vlastně úplně stejně jsem vyřadil i Polku, aukcí snad už skoro 2 roky zpět jsem se účastnil, ale uživatelská zkušenost ještě horší než cosmos, do teď jsem ty reward tokeny ani neclaimnul (jen snad 1 z několika byl docela easy) a zas tak velké peníze to nebyly, tak jsem se na to vykašlal ... času je omezeně a možností nekonečně, ETH (a L2) fungují jako benchmark a porovnání, zda tomu chci věnovat víc času (peníze jsou možná i druhořadé, peníze byly, jsou a budou ... my nebudeme)
Luboš Bajkai 29.08.2023 15:16
@Tomáš Prostě když přijde nový člověk, tak nákup ETH a jiných tokenů na L2?7 vysvětlíš snadno, ale říkat mu, to si musíš koupit atom, pak si to IBC poslat na osmosis, tam si koupit teda to co tě zajímá a zase ibc někam dál... To si to dost lidí rozmyslí
Mraky L2 a zmatky v nich jsou uplne stejne jako tvuj priklad s IBC, u IBC si alespon nespletes site, protoze adresa ma prefix. Je to 3 tydny zpet co jsem pomahal jednomu cloveku ktery si poslal USDC z burzy na HW. Panika ze mu tam neprisli. Tak jsme dopatrali ze to poslal na polygon. Tak chvilku dobry, za 30 minut pise ze mu zmrazili ty USDC na waletce ze je nemuze poslat jinam. Tak chvilku zjistovani a ejhle nemel matic na poplatky, ani netusil ze nejake poplatky jsou. Staci si vzpomenout na minuly bullrun, to bylo pripadu kdy to lidi poslali na spravnou adresu ale po jine siti 🤨 ani nevedeli ze kdyz si pridaji danou sit tak jim u evm kompatibilnich siti zustane stejna adresa. A ta psina kdyz potrebujes neco dostat ze site A na sit B 🤪. Ja bych si ty L2 site zas tak neidealizoval, stejne vsechny prachy novacku schori na BSC v nejakem poolu s APY 10000000%.
👍 1
Tomáš 29.08.2023 15:19
Ne, rozdíl je v tom, že ty kvalitni L2 jako právě optimism a arbitrum mají už vše připravené, výběry z burz a podobně... Takže ty nemusíš řešit nic víc, bridge nemusíš použít klidně ani jednou a na arbitru máš všechno, takže Dex, lending, sportovní sázky, NFT a já nevím co všechno...
Rozhodně nesouhlasím, že je to stejná situace jako v cosmos světě
Luboš Bajkai 29.08.2023 15:53
@Tomáš Ne, rozdíl je v tom, že ty kvalitni L2 jako právě optimism a arbitrum mají už vše připravené, výběry z burz a podobně... Takže ty nemusíš řešit nic víc, bridge nemusíš použít klidně ani jednou a na arbitru máš všechno, takže Dex, lending, sportovní sázky, NFT a já nevím co všechno...
vis a i pres to vsechno to bude uplne jedno, prvni 2/3 bullrunu budou novacci stejne na DEXu a jak jsi mohl videt pred chvilkou, Bitcoin streli nahoru, Ether streli nahoru, vsechno streli nahoru. Penize si svoji cestu z velkych market capu do tech mensich vzdy najdou. Nejdulezitejsi je koupit levne a prodat draze. Pak i Cardano bylo v minulem bullmarketu zlaty dul, a je jedno co si o tom kdo myslel.
Tomáš 29.08.2023 15:56
Ano, vydělat si mohl i na Pepe nebo jiné kravine, ale tak to pak nemusíme technologii a využití řešit vůbec a máme tu pekyho degen
(upraveno)
Luboš Bajkai 29.08.2023 15:56
@Tomáš Ne, rozdíl je v tom, že ty kvalitni L2 jako právě optimism a arbitrum mají už vše připravené, výběry z burz a podobně... Takže ty nemusíš řešit nic víc, bridge nemusíš použít klidně ani jednou a na arbitru máš všechno, takže Dex, lending, sportovní sázky, NFT a já nevím co všechno...
Jinak s ergonomii penezenek a vseho okolo s tebou absolutne souhlasim.
Luboš Bajkai 29.08.2023 15:59
@Tomáš Ano, vydělat si mohl i na Pepe nebo jiné kravine, ale tak to pak nemusíme technologii a využití řešit vůbec a máme tu pekyho degen
Luboš Bajkai 29.08.2023 16:01
@Tomáš Ano, vydělat si mohl i na Pepe nebo jiné kravine, ale tak to pak nemusíme technologii a využití řešit vůbec a máme tu pekyho degen
jo jak pises, vsichni jsou v tom kvuli technologii, proto se tady temer az na vyjimky neresi proc neco pada cenove dolu a kdy nakoupit. Ja uz z tohohle vyrostl. 🤷‍♂️
Tomáš 29.08.2023 16:07
Já to trochu otočím, samozřejmě nějaký zisk z toho chci taky, ale něco dlouhodobě použitelného, né chytat vlny hypu na týden/měsíc/2 roky, když si osobně myslím, že to dlouhodobě nemá životnost
Luboš Bajkai 29.08.2023 16:12
@Tomáš Já to trochu otočím, samozřejmě nějaký zisk z toho chci taky, ale něco dlouhodobě použitelného, né chytat vlny hypu na týden/měsíc/2 roky, když si osobně myslím, že to dlouhodobě nemá životnost
rozumim, ja se netajim tim ze Cosmos me zajima v ramci nadchazejiciho bullrunu. Pak zas vyberu co se mi bude libit. Osobne si myslim ze vsechno co prezije bear ( krom Juno 🤣 ) neco predvede. Jde o to jen koupit jakymkoliv zpusobem co nejniz. Pak zas opacny problem, prodat to a nepodlehnout nejakym blaznivemu sneni.
👍 3
Luboš Bajkai 29.08.2023 16:26
@Tomáš Já to trochu otočím, samozřejmě nějaký zisk z toho chci taky, ale něco dlouhodobě použitelného, né chytat vlny hypu na týden/měsíc/2 roky, když si osobně myslím, že to dlouhodobě nemá životnost
Jinak urcite vis ze tvych nazoru si velmi vazim a v zasade si i myslim ze mas pravdu. Jedine s cim nesouhlasim je v podstate to ze az nastane bull market ze bude dulezite jestli to je uzivatelsky privetive, atd. Muj nazor je takovy ze to bude jedno. Nejdulezitejsim motorem bude narativ a silna komunita co to bude shilovat. Jen muj nazor, nic vic.
(upraveno)
Tomáš 29.08.2023 16:29
Ano, tvým pohledem, že na pomyslném topu to prodáš je to jedno a taky s tebou souhlasím ... Jen já se snažím mít ten horizont spíš o dost delší, takže to pak vnímání trochu ovlivňuje