# cosmos-airdropy | https://www.cosmosairdrops.io/
9730 zpráv • strana 19/98
Mális 09.02.2024 22:01
@Luboš Bajkai Jo ale ty to nemusis pachat s novymi coiny. A tady jde o tu samotnou myslenku pujcek. Pujcka je nastroj ktery ti muze pomoc. Krasne ji nedavno pouzil Patrik. Do unstaku u stridu mu chybelo x dni. Pujcil si stride a ten prodal na lokalnim topu. A pujcku splatil o par dni pozdeji pomoci sveho vlastniho stridu co se mu mezitim odstakoval.
Jj tohle si musim jeste nastudovat, evidentně to má zajímavej potenciál, když s tim bude umět člověk pracovat…
Luboš Bajkai 09.02.2024 22:01
@Mális Navíc pokud máš u nějakýho coinu atraktivní odměny… tam je to ještě víc zrádný…
Jak jsem psal, prvni krok je pochopit pujcky a jejich moznosti. Vubec prijmout ten styl mysleni je dost tezke, dost jsem s tim vnitrne bojoval. Druhym krokem je naucit se to fakt pouzit. Tenhle krok zatim trenuju 🤣
Tomáš 09.02.2024 22:02
@Mális Jasný, chápu… takže ideální vsázet na rizikovější coiny, kde je větší šance, že pujdou do hajzlu, než to the moon… což by u TiA za 2$ v listopdu nikdo nečekal, že v lednu bude za 20$ 😊
Ne, to klidně můžeš udělat i u toho co půjde do strany nebo bude růst, jen to musíš hlídat... Ale když to bude klesat, tak si vysmátý
Tomáš 09.02.2024 22:03
@Mális Takže je dost možný, že si dost lidí napujcovalo tiu kvuli odmenam na stridu a pak, az to budou vracet, tak to muze srazit cenu ne?
Ne, když si půjčíš a vrátíš, tak s cenou nehnes
Mális 09.02.2024 22:03
@Tomáš Ne, to klidně můžeš udělat i u toho co půjde do strany nebo bude růst, jen to musíš hlídat... Ale když to bude klesat, tak si vysmátý
Platí teda i to pravidlo, že když to klesá, vracíš míň?
Tomáš 09.02.2024 22:03
Když mi půjčíš auto a já ti ho za týden vrátím, tak přece taky tím nesrazim cenu ostatních aut
Tomáš 09.02.2024 22:04
@Mális Platí teda i to pravidlo, že když to klesá, vracíš míň?
Ne, vracíš víc, o úroky... Počtem tokenů, dolarová hodnota tě nezajímá
Jo, krásně potvrzujes, že v tom plaveš 🤣
🙈 1
Mális 09.02.2024 22:05
Spíš topim😃
Ale cenná škola, dík, třeba to pomůže i někomu dalšímu, snad tu nejsem jediná ostuda, která se půjčkám vyhejbala😃 ale nejsem zvyklej si je brát ani v reálu, takže takovej vnitřní předsudek😃
(upraveno)
👍 2
Tomáš 09.02.2024 22:08
Tak jestli máš zájem (ty nebo kdokoli další), tak nabízím podrobnější 1v1 call se sdílenou obrazovkou a ukázat si to víc do detailu a probrat možnosti, jak s tím pracovat... Už teda né free jak diskuze tady, ale řekněme na bázi příspěvku v dobrovolné výši (ale respektujeme snad, že hodinovka nebude odpovídat třeba brigádám 🤣 )
Tomáš 09.02.2024 22:10
@Mális Ale cenná škola, dík, třeba to pomůže i někomu dalšímu, snad tu nejsem jediná ostuda, která se půjčkám vyhejbala😃 ale nejsem zvyklej si je brát ani v reálu, takže takovej vnitřní předsudek😃
Ano, vidím to podobně... Real-life uznávám půjčku akorát na nemovitost nebo pokud to slouží k zajištění příjmu (nákup strojů, zásob atd. Prostě pro podnikání asi zjednodušeně řečeno) ... Třeba auto na dluh jen pro lepší pocit bych si nekoupil (radši takové, na které opravdu mám peníze... Zase by se našla výjimka, když je to třeba nové auto a splátky na rok opravdu bez navýšení - nejen reklamní nápis)
👍 2
Mális 09.02.2024 22:10
To bys cumel, co si vydelaj nektery studentky na “brigadach”😃
Tomáš 09.02.2024 22:11
Ale tak v kryptu ty půjčky jsou jiné... Ty už musíš mít 1000 dolarů, aby sis půjčil 500 a těch 500 neutratis za auto nebo dovolenou, takže lusknutim prstu je můžeš kdykoliv zase vrátit
Ale třeba na stable coinu si rád za 10% ročně... Když ho použiješ pro půjčku, tak se dostaneš třeba na 0,5% za den výnosu... Samozřejmě se musí taková příležitost vyskytovat, což není vždy, takový extrém spíš je jen jednou za čas, ale vlastně za pár týdnů máš vyděláno víc než jinak za rok 🤷
Mális 09.02.2024 22:17
Jasný, princip už chápu, chápu i proč do toho člověk jde, ale muj selskej rozum mi říká, proč bych zamknul 1000 dolcu, abych si pujcil 500 dolcu v tolenu, kde jsou vysoky rewardy… kdyz se pripravuju o dalsich 500 dolaru zamcenejch v pujcce… samozrejme, muze to dopadnout jako s tim zminovanym evmosem, ale kdyz to vezmu ted na tiu, tak dostanu jednou tolik vic rewardu ve chvili, kdy se tam celej trh hrne prave kvuli těm rewardum… takze kdyz si aspon trochu nacasuju exit a nebudu nenazranej, tak mi to nikdo snad na hlavu nehodi, ne?
A rust ceny pro me bude pripadne pozitivni a ne stresujici zalezitost…
Luboš Bajkai 09.02.2024 22:47
@Mális Jasný, princip už chápu, chápu i proč do toho člověk jde, ale muj selskej rozum mi říká, proč bych zamknul 1000 dolcu, abych si pujcil 500 dolcu v tolenu, kde jsou vysoky rewardy… kdyz se pripravuju o dalsich 500 dolaru zamcenejch v pujcce… samozrejme, muze to dopadnout jako s tim zminovanym evmosem, ale kdyz to vezmu ted na tiu, tak dostanu jednou tolik vic rewardu ve chvili, kdy se tam celej trh hrne prave kvuli těm rewardum… takze kdyz si aspon trochu nacasuju exit a nebudu nenazranej, tak mi to nikdo snad na hlavu nehodi, ne?
Tohle ti nedavno zas ukazal Tomas, pujcil si TIA, nechal se snapshotovat na airdrop a pak ji zas vratil. Dobra prilezitost, rychla akce 🤷‍♂️
👍 1
Tomáš 09.02.2024 23:02
@Luboš Bajkai Tohle ti nedavno zas ukazal Tomas, pujcil si TIA, nechal se snapshotovat na airdrop a pak ji zas vratil. Dobra prilezitost, rychla akce 🤷‍♂️
Mám půjčeno stále, pořád to dobře dává
Tomáš 09.02.2024 23:04
@Mális Jasný, princip už chápu, chápu i proč do toho člověk jde, ale muj selskej rozum mi říká, proč bych zamknul 1000 dolcu, abych si pujcil 500 dolcu v tolenu, kde jsou vysoky rewardy… kdyz se pripravuju o dalsich 500 dolaru zamcenejch v pujcce… samozrejme, muze to dopadnout jako s tim zminovanym evmosem, ale kdyz to vezmu ted na tiu, tak dostanu jednou tolik vic rewardu ve chvili, kdy se tam celej trh hrne prave kvuli těm rewardum… takze kdyz si aspon trochu nacasuju exit a nebudu nenazranej, tak mi to nikdo snad na hlavu nehodi, ne?
Jak poznáš, že ti nikdo nehodí na hlavu? ... Když máš výnos 0,6% za den například, ale vzbudíš se s tím, že za noc je to -5% ... Tak už odepisujes ztrátu a konec? Nebo budeš čekat až to bude za týden -30% a tvůj výnos třeba 4%? ... To už přiznáš ztrátu?
Přes půjčku tě pokles netrápí... Pokud najdeš hodně love cap coin, věříš v jeho růst, tak si ho kup
Pokud ti nabídne příležitost coin, který kupovat nechceš, máme tu půjčku
Nikdy to není o tom, že jediná možnost je ve všech případech ta nejlepší a každý si to vyhodnotí jinak 🤷
Těch 1000 dolarů tvých do půjčky vložených se ti zase vrátí až těch "500" vrátíš... O ně nepřicházíš
Ale když dáš 1000 dolarů do tokenu co za noc spadne o 5%, tak už nemáš 1000
Mális 10.02.2024 06:49
A když ten token vyroste, tak musíš dohazovat, aby tě půjčka nezlikvidovala… princip chápu, jen se to naučit používat ve správnou chvíli…
Tomáš 10.02.2024 07:15
@Mális A když ten token vyroste, tak musíš dohazovat, aby tě půjčka nezlikvidovala… princip chápu, jen se to naučit používat ve správnou chvíli…
nemusíš dohazovat další externí kapitál, stačí třeba jen vzít co to sis půjčil a třetinu vrátit ... vždyť to není případ té dovolené, že to co sis půjčil hned utratíš, ty to pořád máš k dispozici
za včera to dalo 0.58086519838% odměn ve stride tokenu (podle teď aktuálních cen) a úrok (takže náklady) cca 0.07% ... řekněme tedy přibližně půl procenta za den (počítáno vůči pouze půjčce) nebo cca 0.3% za den vůči kolaterálu ... máš někde lepší příležitost relativně bezpečného zhodnocení stable coinů za víc jak 100% ročně?
👍 1
v tomhle případě ještě další spekulace na airdrop za držení sttia
Mális 10.02.2024 07:26
Ano, v tomhle případě značka ideál.
bumelak 10.02.2024 08:50
@Luboš Bajkai Jak jsem psal, prvni krok je pochopit pujcky a jejich moznosti. Vubec prijmout ten styl mysleni je dost tezke, dost jsem s tim vnitrne bojoval. Druhym krokem je naucit se to fakt pouzit. Tenhle krok zatim trenuju 🤣
mno tohle je pro mě kurva těžký, vždy jsem nesnášel dluhy/půjčky a měl je za cestu do pekla...😉
Petr Langr 10.02.2024 08:51
@Tomáš za včera to dalo 0.58086519838% odměn ve stride tokenu (podle teď aktuálních cen) a úrok (takže náklady) cca 0.07% ... řekněme tedy přibližně půl procenta za den (počítáno vůči pouze půjčce) nebo cca 0.3% za den vůči kolaterálu ... máš někde lepší příležitost relativně bezpečného zhodnocení stable coinů za víc jak 100% ročně?
jak resis kdyz mince zacne pumpovat? rekneme ze tia ted dale poroste nejakym nesmyslem? rekneme ze udela +15% co tvoje pujcka a cisty zisk? jak to managujes? jak casto tenhle pripad resis u pujcek?
Petr Langr 10.02.2024 09:26
@Tomáš Tak jestli máš zájem (ty nebo kdokoli další), tak nabízím podrobnější 1v1 call se sdílenou obrazovkou a ukázat si to víc do detailu a probrat možnosti, jak s tím pracovat... Už teda né free jak diskuze tady, ale řekněme na bázi příspěvku v dobrovolné výši (ale respektujeme snad, že hodinovka nebude odpovídat třeba brigádám 🤣 )
a co spolecny workshop s obecnym uvodem a praktickyma ukazkama? a donate adresou kam ti posleme kazdy prispevek? efektivni...
👍 8
KryptoVláďa 10.02.2024 09:30
zaklad je vzit si pujcku, kdyz ji nepotrebujes
KryptoVláďa 10.02.2024 09:31
@Petr Langr jak resis kdyz mince zacne pumpovat? rekneme ze tia ted dale poroste nejakym nesmyslem? rekneme ze udela +15% co tvoje pujcka a cisty zisk? jak to managujes? jak casto tenhle pripad resis u pujcek?
ja kousky vracim
spicir 10.02.2024 09:34
Ahoj jde vam Dym zastejkovat s ledgerem na portalu dymu?
Vyskakuje tato hlaska: Incompatible Signing Requested
Error: SIGN_MODE_DIRECT can’t be signed on Ledger. Contact the web app provider to fix this issue.
Luboš Bajkai 10.02.2024 10:12
@bumelak mno tohle je pro mě kurva těžký, vždy jsem nesnášel dluhy/půjčky a měl je za cestu do pekla...😉
Jak jsem psal, vim jak to funguje ale to je prvni krok na dlouhe ceste, dulezite je to v sobe psychicky zlomit a zacit myslet proste jinak. A to se ve me strasne pere, uplne stejne jako v tobe. Rekl jsi to presne je to “Kurva tezke” 🤣
Wustler 10.02.2024 10:22
@Tomáš za včera to dalo 0.58086519838% odměn ve stride tokenu (podle teď aktuálních cen) a úrok (takže náklady) cca 0.07% ... řekněme tedy přibližně půl procenta za den (počítáno vůči pouze půjčce) nebo cca 0.3% za den vůči kolaterálu ... máš někde lepší příležitost relativně bezpečného zhodnocení stable coinů za víc jak 100% ročně?
nedá sa ti niekde skúsiť ako demo účet ? za mna lepsie raz skúsit ako sto krát počuť...
Wustler 10.02.2024 10:23
@spicir Vyskakuje tato hlaska: Incompatible Signing Requested
Error: SIGN_MODE_DIRECT can’t be signed on Ledger. Contact the web app provider to fix this issue.
ja som stakoval s ledgerom cez keplr a išlo , aj hlasoval cez keplr.
dw81 10.02.2024 10:29
nemáte někdo trochu DYM na metamasku? potřebuju na gas na claimnutí staking rewards, obratem vrátím
Petr Langr 10.02.2024 10:37
@dw81 nemáte někdo trochu DYM na metamasku? potřebuju na gas na claimnutí staking rewards, obratem vrátím
muzu..
spicir 10.02.2024 10:40
@Wustler ja som stakoval s ledgerom cez keplr a išlo , aj hlasoval cez keplr.
Díky, přes keplr to šlo
Poustnak 10.02.2024 11:12
@Luboš Bajkai Jak jsem psal, vim jak to funguje ale to je prvni krok na dlouhe ceste, dulezite je to v sobe psychicky zlomit a zacit myslet proste jinak. A to se ve me strasne pere, uplne stejne jako v tobe. Rekl jsi to presne je to “Kurva tezke” 🤣
Mě to přijde až neuvěřitelně krásné když si půjčíš coin na 5% dáš to do farmy vůči jeho stakované variantě a dostáváš třeba 30%. jediné co musíš hlídat je likvidačku, ale na druhou stranu, když se ti stable taky úročí tak nemám problém být v poměru 3:1. je třeba u toho být každý den a hlídat pohyby hlavně nahoru. Jen si říkám kdo půjčuje za 5% když to lze točit za 6x více. já se bojím jednoho dne kdy se něco stane co nedokážu odhadnout a zlikviduje mě to. jestli coin vyroste třeba o 60% za den a dojde k průseru. Nevím jak je tohle reálné třeba u osma, atomu nebo injective.
Mális 10.02.2024 11:19
@Poustnak Mě to přijde až neuvěřitelně krásné když si půjčíš coin na 5% dáš to do farmy vůči jeho stakované variantě a dostáváš třeba 30%. jediné co musíš hlídat je likvidačku, ale na druhou stranu, když se ti stable taky úročí tak nemám problém být v poměru 3:1. je třeba u toho být každý den a hlídat pohyby hlavně nahoru. Jen si říkám kdo půjčuje za 5% když to lze točit za 6x více. já se bojím jednoho dne kdy se něco stane co nedokážu odhadnout a zlikviduje mě to. jestli coin vyroste třeba o 60% za den a dojde k průseru. Nevím jak je tohle reálné třeba u osma, atomu nebo injective.
U atomu bych se růstu o 60% třeba v horizontu 1 dne nebál🤣
(upraveno)
🤣 2
Luboš Bajkai 10.02.2024 12:28
@Poustnak Mě to přijde až neuvěřitelně krásné když si půjčíš coin na 5% dáš to do farmy vůči jeho stakované variantě a dostáváš třeba 30%. jediné co musíš hlídat je likvidačku, ale na druhou stranu, když se ti stable taky úročí tak nemám problém být v poměru 3:1. je třeba u toho být každý den a hlídat pohyby hlavně nahoru. Jen si říkám kdo půjčuje za 5% když to lze točit za 6x více. já se bojím jednoho dne kdy se něco stane co nedokážu odhadnout a zlikviduje mě to. jestli coin vyroste třeba o 60% za den a dojde k průseru. Nevím jak je tohle reálné třeba u osma, atomu nebo injective.
Osmo, Atom i Injective jsou relativne velke market capy, jsou jiz zalistovane na CEX. Ze by zvladli v jedne svici udelat 2x si uplne nedokazu predstavit. Ja mam pujceno INJ za stAtom. Pokud by INJ udelal 2x tak bych cekal ze nejake 1.5x udela i Atom 🤷‍♂️ ale musi se to proste hlidat, o tom zadna
👍 1
JanHonza 10.02.2024 14:12
Mě ten DYM přístál v Kepleru, ani nevím kdy a jak jsem to udělal 🙂
JUDr. Inkognito 10.02.2024 14:23
@JanHonza Mě ten DYM přístál v Kepleru, ani nevím kdy a jak jsem to udělal 🙂
Tak jsou mezi námi i takoví šťastlivci...
já se řadím mezi roztěkané jedince se slabší pamětí, jsem schopen zapomenout na otevřený long nebo na litr v USD na nějakém chainu... 🙂
Tomáš 10.02.2024 15:54
@Petr Langr jak resis kdyz mince zacne pumpovat? rekneme ze tia ted dale poroste nejakym nesmyslem? rekneme ze udela +15% co tvoje pujcka a cisty zisk? jak to managujes? jak casto tenhle pripad resis u pujcek?
Můžeš řešit různě... Mít větší polštář, nastavené alerty, přihodit kolateral, část vrátit... Ale rozhodně nejdu na hranu, rezervu mám větší
👌 1
Konkrétně pro tuhle "hru" je vlastně cena tia ideální co nejnižší (kvůli tomu, že fixní počet stride tokenů se rozděluje mezi počet sttia) a když bude dolarově cena tia nízká, tak si půjčím víc... Takže ano, třeba v situaci, že část půjčeného vrátíš a kolateral nemenis, tak tvůj výnos vůči kolateralu jde zcela určitě dolů
Tomáš 10.02.2024 15:58
@Petr Langr a co spolecny workshop s obecnym uvodem a praktickyma ukazkama? a donate adresou kam ti posleme kazdy prispevek? efektivni...
Taky je to možnost... Čest výjimkám, ale donate adresa moc nefunguje z účasti vyšší desítky lidí pošle reálně něco pár jedinců 🤣
Tomáš 10.02.2024 16:00
@Wustler nedá sa ti niekde skúsiť ako demo účet ? za mna lepsie raz skúsit ako sto krát počuť...
Demo účet na staking tia určitě existovat nebude... Obecně nějaký lending (třeba deposit stable a půjčka ETH, což se bude chovat dle stejných pravidel, jen třeba méně volatilní) můžeš vyzkoušet na nějakém testnetu
CryptoJanko | Nesa 10.02.2024 16:02
@Tomáš Taky je to možnost... Čest výjimkám, ale donate adresa moc nefunguje z účasti vyšší desítky lidí pošle reálně něco pár jedinců 🤣
Ja by som určite o workshop na toto téma mal záujem. Ak to nie je zložité, tak kľudne cez nejaký link kde sa budeš vedieť dostať až zaplatíš poplatok jak si Tomáš určí aby to nedopadlo že prispeje len pár ľudí. Ak workshop nedopadne tak aj o 1:1 👍
Tomáš 10.02.2024 16:02
@Poustnak Mě to přijde až neuvěřitelně krásné když si půjčíš coin na 5% dáš to do farmy vůči jeho stakované variantě a dostáváš třeba 30%. jediné co musíš hlídat je likvidačku, ale na druhou stranu, když se ti stable taky úročí tak nemám problém být v poměru 3:1. je třeba u toho být každý den a hlídat pohyby hlavně nahoru. Jen si říkám kdo půjčuje za 5% když to lze točit za 6x více. já se bojím jednoho dne kdy se něco stane co nedokážu odhadnout a zlikviduje mě to. jestli coin vyroste třeba o 60% za den a dojde k průseru. Nevím jak je tohle reálné třeba u osma, atomu nebo injective.
Zapominas na jednu věc... Pokud by tebou půjčený coin udělal opravdu nesmysl, třeba 100% za den, tak ti to sice zlikviduje půjčku, ale ten coin už nemusíš vracet a ve výsledku po extrémním růstu ho prodáš za víc než si měl kolateral 😉
Ale to pak záleží na konkrétním set up dané situace... Někde ti dovolí LTV jen 50% a to je pak průser... Jindy je likvidace až 95%
CryptoJanko | Nesa 10.02.2024 16:03
Workshop preferujem z dôvodu že sa bude môcť pytať viac ľudí a padnú aj otázky, ktoré by mňa samého ani nenapadli.
(upraveno)
👍 1
Tomáš 10.02.2024 16:03
Další věc je trvalý růst nebo zběsilý 10 minut knot
Tomáš 10.02.2024 16:04
@CryptoJanko | Nesa Workshop preferujem z dôvodu že sa bude môcť pytať viac ľudí a padnú aj otázky, ktoré by mňa samého ani nenapadli.
Jo, brainstorming na jiné modelové situace atd. By mohl být zajímavý
Tomáš 10.02.2024 16:05
@Luboš Bajkai Osmo, Atom i Injective jsou relativne velke market capy, jsou jiz zalistovane na CEX. Ze by zvladli v jedne svici udelat 2x si uplne nedokazu predstavit. Ja mam pujceno INJ za stAtom. Pokud by INJ udelal 2x tak bych cekal ze nejake 1.5x udela i Atom 🤷‍♂️ ale musi se to proste hlidat, o tom zadna
Ano, když máš dluh i kolateral takto z "podobného světa", tak lze očekávat, že ty pohyby budou podobné, takže se mění dolarová hodnota, ale LTV jen minimálně 💪
Na druhou stranu, když máš jednu stranu rovnice stable, tak se to líp počítá a pro začátečníka snáz pochopí
CryptoJanko | Nesa 10.02.2024 16:06
@Tomáš Jo, brainstorming na jiné modelové situace atd. By mohl být zajímavý
Presne, asi by nás našlo viac a aj tebe by sa to oplatilo. Tak ak niečo vymyslis daj vedieť a budeme radi za prínosnu školu 👍
👍 1
Petr Langr 10.02.2024 16:52
@Tomáš Na druhou stranu, když máš jednu stranu rovnice stable, tak se to líp počítá a pro začátečníka snáz pochopí
tak uvidime.. 🙂
👍 2
Mális 10.02.2024 16:52
A jak vlastne fungujou stránky nabízející lending po ekonomický stránce? Chápu, že žijou z poplatků, případně z likvidací, ty tokeny určené pro lending dodává retail s kterym se pak dělí o poplatky, nebo je tam ještě něco dalšího?
Tomáš 10.02.2024 17:03
Ano, z rozdílu poplatků... Sám můžeš vidět, že úrok za deposit je nižší než úrok za půjčku
KryptoVláďa 10.02.2024 22:37
jenom bych dodal, ze castecne vraceni v pripade Tia je mirne komplikovane tim, ze ji nemate, protoze jste ji dali do stTia... takze v pripade rakety nahoru a nutnosti kousek vratit tu je riziko kurzovyho rozdilu na osmu
Tomáš 10.02.2024 22:53
jako ano, máš pravdu, tam nějaké desetinky ztráta může být
(upraveno)
řešení je taky easy, část držet v poolu tia/sttia, kde se to na airdrop stride počítá taky (na airdrop jiných projektů za sttia těžko říct) ... a tu část čistě tia máš likvidní
pokud to však podržíš dostatečně dlouho (řekněme 1 měsíc), tak to u by měl pokrýt růst ceny sttia (ten spread)
KryptoVláďa 10.02.2024 22:58
ono zrovna v tomhle pripade tam je "risky"veci vic... vime, ze promer uroku pujcka:odmena je ted dobrej... ale jaka bude cena strd za pul roku, az se to vsem odemkne?
Poustnak 10.02.2024 22:59
@KryptoVláďa ono zrovna v tomhle pripade tam je "risky"veci vic... vime, ze promer uroku pujcka:odmena je ted dobrej... ale jaka bude cena strd za pul roku, az se to vsem odemkne?
brutálně nízko
KryptoVláďa 10.02.2024 22:59
ale to uz hodne spekulujem 🙂
Poustnak 10.02.2024 23:00
@KryptoVláďa ale to uz hodne spekulujem 🙂
a děláme tady něco jiného?
KryptoVláďa 10.02.2024 23:00
@Poustnak a děláme tady něco jiného?
tim jsem chtel rict, ze uz se v tech rizikach moc stourame 😄 a to zas tak casto nedelame 😄
Tomáš 10.02.2024 23:01
počítám to v aktuálních cenách, takže ano ... jestli cena stride bude za půl roku na 50% dneška, tak místo denního rewardu 0,5% máš jen 0,2% ... já na cosmos nejsem odborník, ale tvrdí se zde, jak je stride super, tak klidně může být x4 a zpetně to přepočítáš na 2,25% za den
(upraveno)
Poustnak 10.02.2024 23:02
@KryptoVláďa tim jsem chtel rict, ze uz se v tech rizikach moc stourame 😄 a to zas tak casto nedelame 😄
protože se zlepšujem a už to není jen o pocitech. dělat to 10 let tak máme všichni lambo 😄
Tomáš 10.02.2024 23:02
dá se říct, že ty si placením úroku za půjčenou sttia kupuješ takovou call opci na stride token 😄
KryptoVláďa 10.02.2024 23:03
vlastne jo
Tomáš 10.02.2024 23:04
podle toho výpočtu co jsem dělal ráno pro aktuální data, tak by stride token musel klesnout cca na 1/8 aktuální hodnoty, aby si byl +- na nule 😉
samozřejmě každým dnem s klesajícím rewardem se to zhoršuje
Poustnak 10.02.2024 23:05
@Tomáš podle toho výpočtu co jsem dělal ráno pro aktuální data, tak by stride token musel klesnout cca na 1/8 aktuální hodnoty, aby si byl +- na nule 😉
když započteš, že tia bude 40 tak na druhé straně rovnice dostaneš těžší kalibr a výnos bude ještě menší.
Tomáš 10.02.2024 23:05
@Poustnak když započteš, že tia bude 40 tak na druhé straně rovnice dostaneš těžší kalibr a výnos bude ještě menší.
ale tia za půl roku nikoho nezajímá... ta tě zajímá jen dokud jí nevrátíš, aby tě to nezlikvidovalo
(upraveno)
tia mě zajímá teď ... stride za půl roku
Poustnak 10.02.2024 23:07
jak to. úrok budeš platit v tržních cenách a jestli na stride dostneš třeba 200 usd a úrok na tia bude 300 máš ztrátu
Tomáš 10.02.2024 23:07
@Poustnak jak to. úrok budeš platit v tržních cenách a jestli na stride dostneš třeba 200 usd a úrok na tia bude 300 máš ztrátu
nepochopils systém, ale to nevadí 😉
celou tiu splatím třeba za týden ... žádný dluh už mít nebudu (ano, prostě něco málo teď zafinancuješ z externích zdrojů nebo se proti růstu tia můžeš "zajistit", že si jí prostě za pár drobných koupíš už teď, abys tím pokryl úroky a zafixoval si nákladovou cenu) ... reward dostaneš za půl roku
nikdo snad nepředpokládá (teda já určite ne), že celou takto půjčenou pozici budu mít celých 6 měsíců dokud se nezačne odemykat první odměna
reward klesá, až se to dostane propočtem třeba pod 40% apr vůči kolaterálu, tak to asi přestává být zajímavé (možná bude záležet na second best alternative v danou chvíli)
Poustnak 10.02.2024 23:17
Já tomu všemu rozumím jen neznám 2 proměnné kolik bude stát stride v den odemčení a kolik TIA když bude tia na půlce co teď tak jsi neefektivě koupil a zahedgoval pozici úroku a když bude stride hrozně nízko tak to co teď děláme bude stejně ztrátové. Ono paradoxně 2 měsíce před koncem to může být výnosnější než nyní protože spousta lidí bude utíkat a tia může hodně klesat a ty za konstantní kolaterál získáš větší objem. ale možná jsem úplně mimo. to stejně uvidíme až zpětně
Tomáš 10.02.2024 23:17
poplatky na osmosis jsou tak nízké, že můžeš kupovat každý třetí den například
(upraveno)
uvidíš, že máš dluh 1000 dolarů, takže tvůj úrok za ten den byl třeba 80 centů, druhý den byla nižší sazba, tak jen třeba 70 centů, třetí den 85 (takže koupíš za 2,35 usd) ... za ty 3 dny vidíš, že si dostal 3 stride tokeny (takže aktuální cenou třeba 18 usd)
a pak při unlocku ikdyž stride klesne na 20% aktuální ceny, tak pořád si v zisku, sice malém, ale ano
Já nikomu nic nenutím, jen sdílím svůj pohled na věc... Pokud chceme řešit 💩 tak si je najdeme vždy na všem a neuděláme nikdy nic, ale tohle už mi přijde jako hodně velké polemizovani nad ničím
V tuhle chvíli ty propočty dávají dost velký margin of safety a přitom ponechávají prostor pro růst stride tokenu
Pokud si teď koupím tia za 10 dolarů, abych pokryl možná 2 týdny úroků při půjčce v hodnotě tisíc dolarů a tia padne na polovinu až jí budu splácet, tak jsem tím hedgem přišel o 5 dolarů... Tohle je riziko, které stojí za podrobnější zkoumání? Jen to, že nekouknes na gas (na EVM chainech a to k včetně L2) a posíláš transakce, protože zrovna teď tě to napadlo, tak prodelas na poplatcích víc ne? taky nad tím přemýšlíš, že teď je gas 60, tak to radši uděláš až bude 30, že to bude za půlku?
(upraveno)
👍 1
To s tím, že tia bude klesat a ty si za stejný kolateral půjčíš více tokenů a budeš mít teoreticky větší reward (podle toho jaké % ale bude vloženo do st tia) souhlasím... Však to jsem sám vysvětloval, že ideálně aby tia klesala
G. 11.02.2024 07:52
Prosim polemizujte. Z tohodle se da naucit uplne nejvic. Dekuju vsem ucastnikum diskuze. 🙂
👍 3
To uz je na sekci vzdelani. Tyhle diskuze o necem povazuju za nejprinosnejsi.
Skoda ze je to roztrouseno. Za dva tydny me ani nenapadne to hledat v sekci cosmos airdropy. 🙂
Petr Langr 11.02.2024 08:06
@G. Skoda ze je to roztrouseno. Za dva tydny me ani nenapadne to hledat v sekci cosmos airdropy. 🙂
doporucuju vzit kousek stablu a tu pujcku a treba ted tu TIA si udelat a sledovat.. jedna vec jsou informace a druha je prakticka zkusenost.. videt jak urok z pujcky vyskoci na 50% a jak se v case meni..
👍 2